شناسهٔ خبر: 23645652 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده آیت الله سیستانی خواستار توجه به جانبازان شد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی جانبازان را مایه افتخار ملت عراق دانست و خواستار توجه بیشتر به آنان شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا معلا برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال انسان‎ها را مختلف و در قبائل و طوائف گوناگون آفریده است، گفت: مردم نسبت به یکدیگر احساس مسؤولیت می‎کنند و این احساس‎ها را در دفاع از هدیگر در مقابل تروریسم و پذیرایی از میلیون‎ها زائر در ایام اربعین به خوبی مشاهده می‎کنیم.

وی افزود: مردم هیچ گاه در مقابل یکدیگر بخل و خساست نمی‎ورزند و در صورت نیاز از جان و مال خود برای هم نوعانشان می‎گذرند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان اینکه اگر ملت عراق در برابر جریان تروریستی داعش خون نمی‎دادند، این کشور با سرنوشت دیگری مواجه می‎شد، خاطرنشان ساخت: فتنه تروریسم فقط با جان فشانی مردم از بین می رفت بنابراین مردم از خون خود برای دفاع از یکدیگر و مقدسات و عقایدشان گذشتند.

وی خواستار وفاداری به خون شهدا و محافظت از آن شد و ادامه داد: امتی که شهید می‎دهد یعنی زنده است و امتی که به شهدایش احترام نمی‎گذارند یعنی مرده است.

امام جمعه کربلا جانبازان را شهدای زنده دانست و اظهار داشت: با نگاه به جانبازان احساس افتخار می‎کنیم پس باید به آنان کمک و با طرف کردن نیازهایشان، درد و رنج آنان را کاهش دهیم.

وی افزود: استان‎های مختلف باید به شهدا و مجروحانی که در مسیر مبارزه با تروریسم داده‎اند، افتخار و مسؤولان استان نیز شهرها خود را با تصاویر این بزرگان تزیین کنند و نویسندگان نیز افتخارات آنان را به رشته تحریر دربیاورند./994/ب901/ف

نظر شما