شناسهٔ خبر: 23644266 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ائمه جمعه خوزستان: هوای پاک حق طبیعی همه مردم خوزستان است

R7788/P1336/S6,57/CT7

ائمه جمعه خوزستان با بیان اینکه هوای پاک حق طبیعی همه مردم خوزستان است گفتند که مسئولان هرچه سریعتر نسبت به رفع این پدیده زیست محیطی وارد عمل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌هایاستان خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی نوری در خطبه‌های نماز جمعه اندیمشک، اظهار داشت: توجه به ظرفیت جوان و با نشاط جامعه بیش از هر زمانی لازم و به عنوان یک اولویت برای کشور تعیین و مطرح شده است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری بارها بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و توان ملی و داخلی ما تاکید و توجه کرده‌اند و به همین جهت، مسئولان باید از مهم‌ترین ظرفیت و توان ما که جوانان هستند استفاده و با نیاز سنجی و تأمین زمینه تعالی و پیشرفت آنان، بیش از گذشته شرایط را برای عمران و آبادانی کشور فراهم کنند.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به تلاش‌های دشمنان به جهت سو استفاده از جمعیت جوان کشور، عنوان کرد: به همین جهت است که در سال‌های اخیر، دشمن بیشترین تلاش و توجه را به قشر جوان و سعی بر تأثیر بر مسیر زندگی جوانان داشته است.

وی گفت: جوانان مهم‌ترین فرصت و ظرفیت کشور هستند و به همین جهت، باید نسبت به این قشر مهم اجتماعی توجه و از تأثیر پذیری آنان جلوگیری و آنان را به مفاهیم اسلامی و ارزش‌های انقلابی بیش از گذشته توجه و نیازهای آنان را پاسخ  و رفع کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نوری با اشاره به حادثه سانچی، بیان کرد: افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، فرزندان و خادمان این مردم و کشور بوده‌اند و به همین جهت باید بیش از گذشته نسبت به قدردانی از خدمات آنان را به عنوان یک اولویت تعیین و سعی بر تسکین و آرامش خانواده‌های آنان داشت.

وی با اشاره به برخی فضیلت‌های حضرت زینب (س)، افزود: روز پرستار روز بزرگی برای کشور است و چرا که پرستاران خدمات گسترده‌ای را برای شهروندان به اجرا می‌رسانند و به همین جهت باید به صورت ویژه از مقام پرستار تجلیل کرد.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به برخی تلاش‌های دشمنان در طول سال‌های اخیر، ادامه داد: ما باید بدانیم که هیچ وقت نباید به دشمن اعتماد کنیم و با توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود کشور مسیر توسعه پایدار شهرستان اندیمشک و ایران اسلامی را فراهم کنیم.

رسیدگی به مشکلات جوانان اولویت مسئولان باشد

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی بیگدلی ظهر امروز و در خطبه‌های هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهرستان، اظهار داشت: دشمن در این روزها طرح‌ها و برنامه‌های گسترده‌ای را طراحی و به اجرا رسانده است.

وی با اشاره به حادثه نفت کش سانچی، افزود: ما باید بیش از گذشته نسبت به گرامی داشت افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند توجه و دقت کنیم چرا که این افراد برای خدمت به کشور دچار خسارت و زیان شده‌اند.

امام جمعه موقت شهرستان دزفول با اشاره به تلاش‌های دشمن به جهت سو استفاده از این حادثه، عنوان کرد: وجود حادثه و تصادف کشتی‌ها موضوع بی تکراری نیست ولی دشمن با انتشار اخبار نادرست از این حادثه سعی بر سو استفاده از آن را داشت.

وی با بیان این که باید ابعاد مختلف این حادثه بیش از گذشته کارشناسی و بررسی و اعلام شود، گفت: در این حادثه دشمن با انتشار اخبار غلط سعی بر بد بین کردن مردم داشت که این تلاش نیز به نتیجه‌ای نرسید و بازهم شاهد شکست دشمن بودیم.

حجت الاسلام والمسلیمن بیگدلی با اشاره به سال روز پرستار، بیان کرد: پرستاران خدمات گسترده را برای شهروندان اجرا و به همین جهت باید ضمن تبریک به آنان سعی بر تأمین نیازهای آنان و توسعه خدمات بهداشت و درمان شهرستان دزفول و کشور داشت.

وی با بیان این که جوانان سرمایه‌های مهم کشور بوده و توجه به تأمین نیازهایآن‌ها ضروری است، افزود: مسئولان باید در بخش معیشت و اشتغال جوانان با جدیت وارد عمل شده و نیازهای آنان و خدمات این حوزه را تقویت و گسترش بخشند.

امام جمعه موقت دزفول ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم که باید به آن توجه و تاکید کرد این است که، هوای پاک و محیط زیست و هوای پاک از جمله ضروریات یک جامعه سالم و با نشاط است و به همین جهت، شهروندان و مسئولان باید در جهت کاهش مشکلات این عرصه باید اقدام و سرمایه‌های بشری را براینسل‌های بعد به خوبی نگهداری کنند.

مشکلات فرهنگیان باید هرچه سریعتر حل شود

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسن غبیشاوی امام جمعه بندر ماهشهر نیز امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن رعایت به تقوای الهی و پیروی از سیده ائمه (ع) گفت: تغذیه سالم از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت زیرا یکی از علل شیوع بیماری‌ها از همین عامل است.

وی افزود: باید با استفاده از مرکز درمانی و رسانه‌های دیداری و مجازی مردم را در تهیه تغذیه سالم راهنمایی کرد تا پیش از وقوع اتفاقی ناگوار پیشگری‌های لازم انجام شود.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه به اعتراضات اخیر فرهنگیان نسبت به انتصاب رئیس جدید آموزش و پرورش بندرماهشهر پرداخت و گفت: متاسفانه انتصاب اخیر رئیس جدید آموزش و پرورش بندرماهشهر با چالش هایی مواجه بود و فرهنگیان نسبت به این اقدام معترض بودند که انتظار می رفت اعتراضات این عزیزان مورد توجه قرار گیرد.

هوای پاک حق طبیعی همه مردم است

 حجت الاسلام والمسلمین سید مجید شرفى درخطبههاى نمازعبادى سیاسى جمعه این هفته شادگان که درمحل مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) برگزارشد، ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهارکرد: تقوا بالاترین امری است که انسان می‌تواند به معارف و کمال الهی دست یابد.

وى به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاک در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه به اهمیت حفظ محیط زیست پرداخت و گفت: هوای پاک و سالم نعمتی است که زندگی و حیات ما به آن وابسته است .

خطیب جمعه شادگان اضافه کرد:بهره مندی از هوای سالم، از مهمترین ارکان حقوق شهروندی است

حجت الاسلام شرفى در بخش دیگرى از خطبههاى خود با اشاره به فرا رسیدن روز غزه، خاطر نشان کرد: مقاومت بزرگترین سلاح مردم غزه در برابر دشمنان است و امید است همان گونه که مردم با مقاومت در حلب و عراق پیروز شدند این مهم نیز در غزه محقق شود.

وی همچنین در فراز دیگرى از خطبه هاى خود با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: این قشر خدوم جامعه در پرستاری از بیماران در مراکز درمانی از ثواب خدمت و عیادت از این بیماران از درگاه خداوند بهره مند هستند.

خطیب جمعه شادگان تصریح کرد:پرستاران و زنان به سمت رفتار و اخلاق این بانوی بزرگ اسلام حرکت کنند.

حجت الاسلام شرفى دربخش پایانى خطبه هاى خود ضمن عرض تسلیت از طرف خود و نمازگزاران به وقوع سانحه ناگوار و دلخراش آتش سوزی کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین که موجب درگذشت شهادت گونه تمامی دریانوردان و ملوانان زحمتکش آن شد، یکبار دیگر ملت ایران را در غم و اندوه فرو برد که موجب تأسف و تألم فراوان شد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما