شناسهٔ خبر: 23644187 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تربیت 180 هزار حافظ قرآن؛ سهم استان مرکزی در افق 1414

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: در چشم‌اندازی مطلوب، تعداد حافظان قرآن هر استان به نسبت جمعیت، توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی مشخص شده که سهم استان مرکزی تربیت 180 هزار حافظ قرآن تا چشم انداز 1414 است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلغات اسلامی استان مرکزی، در نشست روحانیون شهرستان اراک که پنجشنبه، 28 دی ماه در محل این اداره‌کل برگزار شد، با بیان اینکه در محتوای قرآن هیچ شبهه‌ای نمی‌توان ایجاد کرد، گفت: اگر چنین امکانی وجود داشت عده‌ای دست به سوزاندن قرآن نمی‌زدند درواقع این کار را از روی عجز و ناتوانی در زیرسوال بردن محتوای قرآن انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه قرآن فقط شفابخش دردهای اجتماعی نیست، گفت: قرآن در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصاد، راهکار و شاخص دارد و مشکلات اقتصادی امروز ناشی از دوری جستن از مفاهیم قرآن است.
حجت‌الاسلام قربان‌پور تصریح کرد: آنچه باید در ارائه شاخص‌های اقتصادی قرآنی و محتوا به عموم مردم اتفاق بیافتد ورود جدی روحانیت به این حوزه است امروز بیش از هر زمان دیگری مردم تشنه به کارگیری محتوای قرآن بصورت عملیاتی و شاخص در زندگی خود هستند و این وظیفه روحانیت است که این شاخص‌ها را ارائه دهد باید قبول کرد در این حوزه ضعیف عمل کرده‌ایم.
مدیرکل تبلغات اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: در جذب نوجوان و جوان به دین باید نفوذ علمی داشته باشیم یعنی بر مبنای علمی باید جوان امروزی را قانع کرد که این رسالت نیز بر عهده روحانیت و مبلغین است. خوشبختانه در کشور و سازمان‌هایی چون تبلیغات اسلامی این ابزارها فراهم و سعی شده که با برگزاری دوره‌های تخصصی بصورت جدی تر نسبت به گذشته در این حوزه وارد شویم.
حجت‌الاسلام قربان‌پور در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: در چشم‌اندازی مطلوب، تعداد حافظان قرآن هر استان به نسبت جمعیت، توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی مشخص شده که سهم استان مرکزی تربیت 180 هزار حافظ قرآن تا چشم انداز 1414 است که حداقل تا افق 1404 باید یک سوم این حافظ ،تربیت شوند و باید پرسید نقش روحانیت و حوزه علمیه در این خصوص چقدر است؟ 

نظر شما