شناسهٔ خبر: 23643964 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پیشنهاد هفته

صاحب‌خبر -
 

در آخرین روز دی ماه و در حالی که می‌خواهیم ماه دوم زمستان را آغاز کنیم می‌توانید روزها و وقت فراغت تان را با پیشنهادهای ما بگذرانید.
پیشنهاد‌هایی که با ایجاد تنوع در زندگی شما را از کسالت و روزمرگی دور می‌کند.

سینما
سد معبر ‏
اگر به بازی حامد بهداد علاقه دارید می‌توانید او را این بار در فیلم «سد معبر» ببینید.
این فیلم را کارگردان جوانی به نام محسن قرایی کارگردانی کرده و فیلمنامه اش را سعید روستایی نوشته است و همین یکی از دلایل جذابیت‌های این فیلم است.
سعید روستایی کارگردان جوان فیلم «ابد و یک روز» بود که بسیار موفق هم بود.
«سد معبر» داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می‌کند که در تلاش است وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلاف نظر دارد‎.
‎غیر از حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری نژاد، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتح‌الله طاهری، مهدی میری، نگارعابدی و محسن کیایی هم در این فیلم بازی کرده اند.

تئاتر
ماکوندو
اگر به داستان‌های گابریل گارسیا مارکز، نویسنده مشهور کلمبیایی، علاقه دارید می‌توانید اجرای یکی از داستان‌های کوتاه او را روی صحنه ببینید.
«ماکوندو» نام نمایشی است که آرش پارساخو آن را نوشته و آزاده انصاری کارگردانی کرده است.
این نمایش در چندین جشنواره بین‌المللی از جمله فنلاند و بلاروس داشته و جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی تهران مبارک و جایزه نمایش برتر سال۸۷ انجمن نویسندگان و منتقدین را گرفته است..
فرزین محدث، رامین سیاردشتی، مینووش رحیمیان، مرضیه ایمانخانى، فرزانه عاقلى، فاطمه عباسى و بهرام افشاری بازیگران «ماکوندو» هستند و تا ۱۵ بهمن می‌توانید آن را ببینید.
این نمایش هر شب ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در سالن ۲ تماشاخانه پالیز در خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹ روی صحنه می‌رود. ‏

کتاب
اسم شوهر من تهران است
نام جالب این کتاب شاید شما را به خواندنش ترغیب کند؛ «اسم شوهر من تهران است» این کتاب را زهره شعبانی نوشته و مجموعه‌ای از ۹ داستان کوتاه است که عبارت‌اند از: «گنجشک تریاکی»، «کاش سودابه مرده باشد»، «ساچلی»، «ای عیسی کجایی؟»، «کوچه فوتبال»، «زنی در طبقه چهارم»، «گلپونه‌ها»، «مجسمه» و «شهرزاد با موهای وزشده».
در بخشی از متن این کتاب می‌خوانید: «رازت چیست؟ این را مادر می‌پرسد. یک ماهی است که پیشم آمده. هوای تهران به او نمی‌سازد. پوستش خشک می‌شود.
هر روز، بعد از برگشتن از آموزشگاه، دستمالی را نشانم می‌دهد که با آن خانه را تمیز کرده و می‌گوید همه‌اش دوده است. دستمال سیاه را جلوی چشمم می‌گیرد، می‌گوید ببین کجا زندگی می‌کنی. به خاطر کی موندی تهران؟…» این کتاب را انتشارات مرکز منتشر کرده است.

موزه
موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس
بوشهری‌ها که یکی از کارهای اصلی‌شان دریانوردی است موزه‌ای هم به نام موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس دارند. عمارت این موزه سال ۱۸۵۸ میلادی تاسیس و به مقر دائمی سرکنسول گری
انگلستان در بوشهر تبدیل شد و تا پایان جنگ جهانی دوم در اختیار دولت انگلیس بود.
بعد از انتقال نمایندگی سیاسی انگلیس به بحرین، این عمارت در اختیار نیروی دریایی ایران قرار گرفت و سال ۱۳۸۷ به موزه تبدیل شد.
این موزه در منطقة سبزآباد بندر بوشهر قرار گرفته و در محوطه آن ۴۰ قطعه ادوات سطحی و زیرسطحی جنگی دریایی متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی از جمله قاچار و کشتی پرسپولیس نگهداری می‌شود‎.‎کشتی ۱۱۰ ساله‌ای که هدیه آلمان‌ها به ناصرالدین شاه است و به عنوان نخستین ناو جنگی ایران شناخته می‌شود.

گشت وگذار
دزفول
شهرهای استان خوزستان مقصد مناسبی برای سفر در زمستان هستند.دزفول یکی از این شهرهاست که آب و هوای معتدل آن شما را برای سفر وسوسه می‌کند. دزفول از شهرهای تاریخی و باستانی ایران است که قدمت آن به دوره ساسانیان بازمی گردد. رود دز که نام دزفول از آن گرفته شده یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های این شهر است.
رودی پر خروش که در میام شهر جاریست و مناظری بسیار زیبا دارد. در این رود باقی مانده آسیاب‌های آبی که قدمت شان به دوره‌های ساسانیان،صفویه و قاجاریه باز می‌گردد. پل قدیم،بازار قدیم دزفول، آرامگاه یعقوب لیث صفاری شهریار ایرانی، تپه‌های چغامیش، شهر باستانی جندی شاپور و دانشگاه جندی شاپور، آبشار شوی و تفریحگاه ساحلی دز از دیدنی‌های این شهر است. ‏

code

نظر شما