شناسهٔ خبر: 23643409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه اهواز:

وزارت ارتباطات در زمینه راه‌اندازی پیام‌رسان ملی به صورت جدی اقدام کند

نمایندگی خراسان جنوبی

امام جمعه اهواز با تأکید بر راه‌اندازی یک پیام‌رسان ملی گفت: پیام‌رسان‌هایی که وجود دارد افسارشان به دست آمریکا و اسرائیل است، در حالی که می‌توانیم این مسئله را به نفع کشور و ملتمان حل کنیم؛ به صورت جدی می‌خواهیم در این بخش که مربوط به وزارت ارتباطات است اقدام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امروز ۲۹ دی در خطبه های نماز جمعه ضمن سفارش بر رعایت تقوای الهی، گفت: کسی که در دنیا ثبات نداشته باشد و نتواند خود را از لغزش‌گاه‌های گناه حفظ کند، بر روی صراط نیز نمی‌تواند خود را حفظ کند. 

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س)، گفت: حضرت زینب(س) پس از شهادت برادر بزرگوارش امام حسین(ع) مانند مادرشان حضرت زهرا(س) که از امامت دفاع کرد، در حالی که در اسارت دشمن بود با صبر علوی و عظمت روحی هیچ گونه رخنه و تزلزلی در ساحت قدسی ایشان ایجاد نشد و مخالفان را به نقد کشید و آنها را رسوا کرد. 

امام جمعه اهواز ادامه داد: حضرت زینب(س) در خطبه خود که در اوج عرفان و عصمت و تقوا بیان شده است، بنی امیه را رسوا کرد. این عظمت برای ما درس است. علاوه بر این، بالاترین درسی که از اهل‌بیت پیامبر(ص) باید بیاموزیم امر به معروف و نهی از منکر است که در برابر مفاسد نباید ساکت باشیم. باید به این فریضه عمل کرده و احساس مسئولیت کنیم و اول از خانواده خود شروع کنیم. 

آیت‌الله جزایری در خطبه دوم نماز، با اشاره به سالروز چهارشنبه سیاه اهواز در ۲۷ دی، گفت: این روز به عنوان روز ملی اهواز نامیده شد که روز مهمی در تاریخ ما بود و عده‌ای هم شهید دادیم اما پیروزی‌های بزرگی هم به دست آوردیم. 

امام جمعه اهواز، درباره چهارشنبه سیاه توضیح داد و گفت: روز قبل از آن ۲۶ دی روز فرار شاه بود. شادی مردم بر دشمن گران آمد و در ۲۷ دی می‌خواستند انتقام بگیرند. یک بخش این اتفاق سمت حسینیه اعظم و خیابان طالقانی اهواز بود و یک بخش دیگر در دانشگاه بود که مرحوم آیت‌الله خزعلی آنجا سخنرانی داشت و حقیر اعلامیه جامعه روحانیت را در حسینیه اعظم قرائت می‌کردم که مورد حمله وحشیانه تانک‌های رژیم شاه قرار گرفتیم و هلی‌کوپترهایی نیز از بالا سقف را تیرباران می‌کردند. بعد از آن ما اعلام تحصن کردیم و در حسینیه ماندیم. بالاخره آنها عقب‌نشینی کردند و تاب مقاومت در برابر عزم راسخ ملت را نداشتند. 

وی افزود: ششم بهمن وقتی بختیار فهمید امام خمینی(ره) مصمم هستند به ایران تشریف بیاورند، دستور داد فرودگاه را اشغال نظامی کنند. پس از آن مبارزات مفصلی از سوی روحانیت و مردم انجام شد و آنها مجبور شدند این اشغال نظامی را برطرف کنند. 

آیت‌الله جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه غرق‌ شدن کشتی نفتکش سانچی گفت: جان باختن ۳۲ نفر از خدمه کشتی نفتی کشورمان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشور را تسلیت می‌گوییم. 

امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود در رابطه با مرکز پیام‌رسان ملی، گفت: الان پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و واتساپ وجود دارد. اینها همه افسارشان به دست آمریکا و اسرائیل است. در حالی که ما می‌توانیم یک پیام‌رسان ملی ایرانی داشته باشیم که افسار آن به دست اجانب نباشد. خطاب من به وزیر ارتباطات است. البته شروع هم کرده‌اند و کارهای مختصری انجام شده است.

وی ادامه داد: الآن جوانان و نوجوانان ما، دختر و پسر، مبتلا به این مسائل هستند و از طرف دشمن تغذیه می‌شوند. در حالی که می‌توانیم این مسئله را به نفع کشور و ملتمان حل کنیم. هیچ توجیهی نیست که دست روی دست بگذاریم تا بچه‌های ما در این گرداب‌ها بیفتند. اینها دام‌های شیطان است و خیلی مفسده دارد.

آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: ممکن است بگوییم ما پیام‌رسان درست کردیم اما با وجود این رقیب‌های قَدَر، فایده‌ای ندارد. ما بایستی به صورت منحصر یک مرکز پیام‌رسان تمام ایرانی درست کنیم و به هیچ‌وجه فرصت به دشمن ندهیم که با سرنوشت بچه‌های ما و کشور بازی کند و هزاران مفسده به وجود بیاورد که الان هم وجود دارد و ما شبانه‌روز با این مسائل درگیریم و گزارش‌های عجیب و غریبی به ما می‌رسد که قابل گفتن نیست. مسئولان باید اهمیت بدهند. به صورت جدی می‌خواهیم در این بخش که مربوط به وزارت ارتباطات است اقدام شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما