شناسهٔ خبر: 23643297 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شکست اسرائیل در جنگ غزه نقطه عطفی در تاریخ فلسطین است

R7843/P1336/S6,65/CT11

ائمه جمعه شهرستان‌های استان سیستان‌وبلوچستان در خطبه های نماز جمعه تاکید کردند: شکست رژیم اشغالگر قدس در جنگ ۲۲ روزه غزه نقطه عطفی در فلسطین، اسلام و خاورمیانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دلگان، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری  امام جمعه شهرستان دلگان در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دلگان گفت: رژیم اشغال گر قدس در جنگ 22 روزه  علیه مردم غزه شکست بدی خورد و این شکست نقطه عطفی در فلسطین و منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود:  جنگ 22 روزه و دفاع جانانه نیروهای مقاومت فلسطین سبب شد تا رویای شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی در منطقه درهم بشکند. این جنگ که محور عملیاتش در غزه بود، نبرد نابرابری بود که  با مقاومت ستودنی نیروهای فلسطینی به پایان رسید.

بامری با بیان اینکه به دلیل حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان فلسطین 29 دی ماه با نام روز غزه نامگذاری شده است، گفت: روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم این سرزمین را به گوش جهانیان برساند.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین و غزه ظلم می‌کند،  ظلمی که  با حمایت قدرت‌های استکباری انجام می‌شود.

حامی اصلی اسرائیل آمریکاست

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سراوان، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر با نگاه های شیطانی خود به دنبال این هستند که بر دیگر ملت‌ها حکومت کنند از همین رو برملا کردن دروغ‌های آمریکا در زمینه حقوق بشر حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا راه را برای نفوذ اسرائیل جهت تسلط بر کشورهای اسلامی فراهم می‌کند، افزود: حامی اصلی اسرائیل آمریکاست که اکنون به طور علنی جنایت می‌کنند و به دنبال این هستند که داعش را حفظ کنند.

بامری ادامه داد: فعالیت‌های غیرانسانی عربستان سعودی نمونه بارز خیانت به دنیای اسلام است و اکنون دشمنان اسلام به صورت آشکار دست دوستی به اسرائیل جنایت کار می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه ایران اسلامی در زمینه پزشکی، سلول های بنیادین و دانش هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی داشته است، عنوان کرد: تنها راه مقابله با دنیای غرب استقلال علمی در کشور است.

درخواست امام جمعه زابل از استاندار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زابل اظهار کرد: نماینده ارشد دولت در استان یعنی استاندار فردی مُتدیّن، با اخلاق و مردمی است و امید داریم با این تغییر و جابجای نماینده ارشد دولت در استان امید در دل مردم نقش ببندد.

وی افزود: اکنون زمان آن است که استاندار سفری به منطقه سیستان داشته باشد و از نزدیک مطالبات مردم راشنیده و رسیدگی کند. همچنین جلساتی با علما، ایثارگران، معتمدان و ریش سفیدان داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت بازدید استاندار از طرح انتقال آب با لوله در سیستان گفت: پس از گذشت چند سال از به نتیجه رسیدن این طرح که قرار بود پایلوت آن اواخر سال 94 افتتاح شود، خبری نیست. افتتاحیه ای نیز اخیرا در این مورد انجام شد که آن هم مشکوک است.

حجت الاسلام کیخا خاطرنشان کرد: اعتبار این طرحی به دستور مقام معظم انقلاب از صندوق توسعه برداشت و تقدیم دولت شده است.

امام جمعه زابل تاکید کرد: بارها گفته ایم و این بار نیز با قدرت می گوییم که اساتید دانشگاه و همه ما در مورد این طرح نگران هستیم و تا به  اینجا این طرح را مشکوک می دانیم.

وی ادامه داد: پایلوت این طرح  اگر افتتاح شد چرا رسانه ای نشد؟ چرا ائمه جمعه، فرمانداران و مردم به این جلسه افتتاحیه دعوت نشدند؟

کیخا تصریح کرد: برادرانه و با کمال احترام از استاندار دعوت می کنیم به زودی به سیستان بیاید و این طرح ها را از نزدیک مشاهده کند. از مرزها و بازارچه ها بازدید کند تا خواسته های مردم و مرزنشینان در مورد مرز را ببیند و بشنود و تا امیدها در دلها زنده شود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما