شناسهٔ خبر: 23642433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان البرز:

خوش خیالی نسبت به مسئله نفوذ دشمن در فضای مجازی اشتباه است

کرج - نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: نباید از موضوع نفوذ دشمن در فضای مجازی با خوش خیالی عبور کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به مناسبت های پیش رو، اظهار کرد: در آستانه ولادت دختر بزرگ علی ابن ابی طالب (ع) شریک الحسین حضرت زینب کبری (س) هستیم که در مدینه متولد و شیعه و سنی از او به احترام یاد می کنند، شخصیت بزرگواری که همه فضایل اخلاقی را در خودش جمع کرده بود. زینب (س) وقایع کربلا را با شجاعت و بصیرت به دیگران منتقل کرد از عالمان و راویان اخبار اهل بیت (ع) شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه روز ولادت زینب کبری (س) مزین به نام پرستار است، گفت: به پرستاران خداقوت می گویم، لازم است به سازمان نظام پزشکی و دادستان محترم بگوییم که در امور بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر دقت لازم را داشته باشند گاهی خبرهای به گوش می رسد که خوشایند نیست.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری به حادثه نفت کش سانچی و شهادت دریانوردان غیور اشاره کرد و گفت: این حادثه را به ملت ایران و خانواده های داغدار تسلیت عرض می کنیم و از خدای تعالی برای بازماندگان طلب صبر داریم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمن از هر اتفاقی برای ضربه زدن به نظام استفاده می کند، گفت: قطعا خواسته مردم و خانواده های مصیبت دیده این است که علت حادثه مشخص و با متخلفان برخورد شود.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به یکی از جلسات مهم رهبری که در آن مطالب ارزشمند و راهبردی در خصوص جهان اسلام مطرح شد، گفت: رهبری در این جلسه با میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس اسلامی دیدار و بر امکان شکست استکبار در جنگ نرم و توجه همه مسلمانان به مسئله فلسطین تاکید کردند ایشان همچنین در این دیدار تاکید کردند که نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده ای ندارد بلکه به لطف خداوند این مهم به نتیجه خواهد رسید.

دشمنان با استفاده از سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی متصدی اجرای جنگ نرم هستندوی در بخش دیگری به مسئله برجام اشاره کرد و واکنش های رئیس جمهور آمریکا که از بدی برجام می گوید و این مسئله را یکی از اشتباهات دیپلماسی آمریکا اعلام می کند، گفت: این در حالی است که می بینیم تحریم ها علیه ایران را تعلیق می کند اما تحریم های چند جانبه جدیدی علیه ایران که البته به نفع صهیونیست ها است وضع می کند و ۱۴ شخصیت و نهاد از جمله رئیس قوه قضاییه را به لیست تحریم ها اضافه می کنند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به آقایانی که در داخل مدعی دستاوردهای برجام هستند، گفت: این در حالی است که اعلام نمی کنند این دستاوردها چیست و برای کیست. مهمترین دستاورد باید برداشت تحریم ها باشد که بلافاصله باید برداشته می شد ولی دو سال است که خبری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران است، گفت: دائما در سخنرانی هایشان از این مسئله یاد می کنند. ویزر امور خارجه آمریکا در جلسه کمیته خارجی کنگره رسما اعلام کرده است؛ ایالات متحده برای مهیا کردن شرایط گذار قدرت در حاکمیت ایران تلاش می کند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه آنها حمله نظامی نمی کنند زیرا برایشان هزینه بر خواهد بود، گفت: دشمن از طریق نفوذ سعی بر تحقق اهدافش دارد. تلاش می کنند عده ای را در داخل و خارج همراه کننند تا در زمان کوتاه تری به اهدافشان برسند آنچه امروز دنبال می کنند جنگ نرم است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان با استفاده از سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی متصدی اجرای جنگ نرم هستند، گفت: آنها از فضای مجازی برای این مهم استفاده می کنند، به وسیله فضای مجازی قصد استحاله ارزش های دینی و اسلامی و از بین بردن روحیه انقلابی ما را دارند، در این فضا به راحتی به افراد فحاشی می کنند و شخصیت ها را تخریب می کنند، عفت عمومی را لکه دار و مرتکب جرائم اقتصادی و مالی می شوند.

لازم است شورای عالی فضای مجازی سیاست های را اتخاذ و مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص تلاش کندخطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه مدیریت دو سوم فضای مجازی که مسموم است در اختیار کشور ما است، گفت: ما کنترلی روی آن نداریم، خودشان اعلام کرده اند که قصد تخریب فرهنگ ما را دارند، برخی جریانات داخلی با غفلت از کنار این خطر جدی به بهانه دسترسی به جریان آزاد اطلاعاتت عبور می کنند و این در حالی است که فضای مجازی در کشورهای دیگر کنترل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه نباید از موضوع نفوذ دشمن در فضای مجازی با خوش خیالی عبور کنیم، گفت: استفاده درست از فضای مجازی باید به مردم آموزش داده شود.

آیت الله حسینی گفت: لازم است شورای عالی فضای مجازی سیاست های را اتخاذ و مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص تلاش کند.

وی به تاکیدات رهبری در خصوص مسلط شدن به دستاوردهای علمی برای مقابله با دشمنان اشاره کرد و گفت: ایشان جزو مدافعان اصلی حرکت علمی کشور هستند که با تاکید بر جنبش تولید علم و نوآوری این حرکت جان دوباره ای گرفت.

سرعت حرکت علمی در کشور کُند شده است

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه تذکر رهبری در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: متاسفانه سرعت حرکت علمی در کشور کُند شده است که باید دوباره از سر گرفته شود زیرا این مهم جزو اساسی ترین امور کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری به جلسه ای با حضور استاندار اشاره کرد و گفت: در این جلسه خبرهای خوبی از وضعیت اشتغال در استان و حرکت های رو به جلو به گوش می رسید که جا دارد از مسئولان و متولیان تشکر کنم.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه خوب است استاندار البرز در یک کنفرانس خبری خبرهای خوش حوزه اشتغال را مطرح و با مردم در میان بگذارد، گفت: روند در حال انجام خوب است امیدواریم آثارش مشخص شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود مردم را به انس با کتاب دعوت کرد و گفت: کتاب باعث تعالی روح می شود.

نظر شما