شناسهٔ خبر: 23640119 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نخستین سالگرد شهدای آتش نشان مطرح شد؛

باور مردم به ایمنی حلقه مفقوده پیشگیری از حوادث است

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در مراسم نخستین سالگرد شهدای آتش نشان گفت: حلقه مفقوده در پیشگیری از حوادث، باور مردم به ایمنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم نخستین سالگرد مراسم شهدای آتش نشان که صبح امروز در بهشت زهرا برگزار شد، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در سخنانی گفت: سال گذشته اتفاق تلخی رخ داد که باید درس عبرت باشد برای رعایت نکات ایمنی تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم. حادثه ساختمان پلاسکو به همه ما این را نشان داد که حتی بزرگترین ساختمان ها هم می توانند با حوادثی کوچک فرو بریزند و شهروندان باید بیش از پیش نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی افزود: باید رسانه‌ها، آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای توسعه ایمنی و جلوگیری از حوادث قدم بردارند و مطالبه گر باشند. ایمنی همه شهروندان مهم است اما باور به ایمنی یکی از مهمترین حلقه های مفقوده در پیشگیری از حوادث است.

ملکی بیان کرد: ما ساختمان های گران قیمت و خودروهای گران می خریم اما به نکات ایمنی آن توجهی نداریم. در کنار این ساختمان های قدیمی در سطح شهر تهران وجود دارد که با کوچکترین حادثه برای شهروندان مشکلات بزرگی ایجاد می کنند که باید به وضعیت آنها هر چه سریع تر رسیدگی شود. 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اظهار کرد: حادثه پلاسکو یک ملت را داغدار و عزادار کرد و باید تلاش کنیم که دوباره شاهد چنین حوادثی نباشیم. در حادثه پلاسکو همه آتش‌نشانان داغدار و عزادار شدند ولی هیچ وقت در خدمت‌رسانی به مردم ترسی نداشتند و بدون هیچ واهمه‌ای به کمک شهروندان شتافتند و می‌شتابند.

نظر شما