شناسهٔ خبر: 23637910 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدارهای رئيس سازمان ميراث فرهنگي کشورمان در اسپانیا

مونسان: سازمان ميراث فرهنگي تصميم دارد در يک دوره 8 ساله ظرفيت جذب گردشگر را از ميزان سالانه 5 ميليون نفر به 20 ميليون نفر افزايش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از پاریس؛ رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشورمان و وزير انرژي و گردشگري اسپانيا بر تقويت همکاري هاي دو کشور در بخش هاي مختلف صنعت گردشگري تأکيد کردند.
مونسان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري که همزمان با برگزاري نمايشگاه بين المللي گردشگري به مادريد سفر کرده با آلوارو نادال وزير انرژي و گردشگري اسپانيا ديدار و گفتگو کرد.
مونسان در اين ديدار با اشاره به 7 هزار تاريخ و تمدن ايران و وجود بيش از يک ميليون سايت تاريخي با دارا بودن بيش از 480 موزه تاريخي و ظرفيت هاي عظيمي که براي جذب گردشگر فرهنگي خارجي برخوردار است، گفت: جمهوري اسلامي ايران تصميم دارد با جذب سرمايه گذاري خارجي زيرساخت هاي لازم براي افزايش تعداد گردشگران از سالانه 5 ميليون نفر کنوني به 20 ميليون نفر طي 8 ساله آينده را فراهم کند و اين برنامه توسعه اي با برخورداري از مشوق هاي دولتي فرصت مغتنمي براي حضور شرکتهاي اسپانيايي در بازار ايران فراهم کرده است.
نادال هم با اشاره به اهميت ايران به عنوان کشوري با تاريخ و تمدني کهن و با تأکيد بر روابط دوستانه سياسي دوکشور و ظرفيت هاي فراوان همکاري در زمينه زيرساخت هاي گردشگري به توانمندي و تجارب فراوان اسپانيا در زمينه احداث هتل، هتلداري و مديريت گردشگري اشاره و آمادگي کشورش را براي همه گونه همکاري اعلام کرد .
وزير گردشگري اسپانيا با اشاره به ميزباني کشورش از 82 ميليون گردشگر خارجي در سال 2017 و کسب مقام دوم جهاني در زمينه جذب گردشگر و برگزاري سالانه نمايشگاه بين المللي گردشگري موسوم به فيتور در مادريد بعنوان يکي از سه نمايشگاه بزرگ و معتبر جهان گفت اگر بخش هاي مختلف زيرساختاري همزمان و متناسب با هم رشد کنند امکان افزايش بدون مشکل جذب گردشگر فراهم مي آيد.
وي شرکتهاي اسپانيايي فعال در صنعت گردشگري را در عرصه بين المللي بسيار قوي و موفق ارزيابي کرد و از اراده دولت اسپانيا براي تشويق سرمايه گذاران اسپانيايي براي حضور در بازار ايران سخن گفت.

چشم انداز ايران براي جذب 20 ميليون گردشگر

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشورمان با مدير شرکت هاي گردشگري اسپانيا، راههاي گسترش همکاري هاي دو کشور در حوزه صنعت گردشگري و حضور شرکت هاي اسپانيايي در بازار ايران را بررسي کردند.
جوآن گاسپارت رئيس بخش گردشگري کنفدراسيون کارفرمايان اسپانيا با حضور در محل غرفه جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه بين المللي گردشگري در مادريد، با آقاي مونسان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ديدار و گفتگو کرد.
مونسان که به منظور حضور در نمايشگاه معتبر گردشگري فيتور در مادريد به سر مي برد در اين ديدار با اشاره به جاذبه هاي گردشگري فرهنگي در ايران بعنوان کشوري با تاريخ و تمدن 7 هزارساله و داراي آثار متعدد و بي نظير تاريخي، به تشريح برنامه هاي جمهوري اسلامي ايران براي جذب سرمايه گذاران خارجي و توسعه زيرساخت هاي گردشگري و فراهم کردن امکان جذب سالانه 20 ميليون گردشگر طي 8 سال آينده با مشوق ها و مزاياي گوناگون پرداخت و از شرکت هاي اسپانيايي براي حضور در بازار ايران دعوت کرد .
گاسپارت هم با ابراز علاقمندي بسيار به تاريخ و تمدن چندين هزارساله ايران و استقبال از همکاري ها، آمادگي خود براي سفر به کشورمان بمنظور بررسي زمينه هاي حضور شرکت هاي اسپانيايي در پروژه هاي سرمايه گذاري در زيرساخت هاي صنعت گردشگري را اعلام کرد.
خاطرنشان مي شود که هيأتي از نمايندگان دولتي و بخش خصوي کشورمان به رياست مونسان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در نمايشگاه جهاني کردشگري اسپانيا حضور دارد. غرفه جذاب ايران در نمايشگاه فيتور در موقعيت مناسبي قرار دارد و مورد توجه انبوه بازديد کنندگان حرفه اي از کشورهاي مختلف جهان قرار گرفته است.

استقبال ايران از حضور سرمايه گذاران خارجي در حوزه هتلداري

در ديدار رئيس سازمان ميراث فرهنگي کشورمان با دبيرکل سازمان جهاني گردشگري، بر حضور شرکت هاي فعال در بخش هتل سازي، هتلداري و خدمات گردشگري در کشورمان تأکيد شد.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشورمان در سفر به اسپانيا با زوراب پلوليکاشويلي دبيرکل جديد سازمان جهاني گردشگري ديدار و گفتگو کرد.
مونسان در اين ديدار با تبريک پست جديد دبيرکلي و آرزوي موفقيت براي وي در سمت جديد گفت: سازمان ميراث فرهنگي در حال تدوين يک برنامه راهبردي در زمينه توسعه گردشگري است و تصميم دارد در يک دوره 8 ساله ظرفيت جذب گردشگر را از ميزان سالانه 5 ميليون نفر به 20 ميليون نفر افزايش دهد.
وي افزود دولت ايران بعنوان عضو سازمان جهاني گردشگري انتظار دارد از همکاري و حمايت اين سازمان در اين زمينه و نيز تشويق شرکتهاي فعال در حوزه هاي هتل سازي، هتلداري و گردشگري عضو وابسته سازمان براي سرمايه گذاري و حضور فعالانه در بازار ايران برخوردار شود.
زوراب پلوليکاشويلي هم تشکر از حمايت جمهوري اسلامي ايران از انتخاب او به عنوان دبيرکل سازمان جهاني گردشگري و با تأکيد بر علاقمندي خود به حفظ ارتباطات خوب سازمان با جمهوري اسلامي ايران و با اشاره به 500 شرکت فعال در بخش هتل سازي، هتلداري و مديريت بخش گردشگري که عضو وابسته سازمان جهاني گردشگري هستند، از برنامه سازمان خود براي حمايت عملي از برنامه توسعه گردشگري در ايران از جمله در زمينه آموزشي خبر داد.
وي افزود: اجلاسي که قرار است اين شرکت ها در نوامبر سال آينده با حمايت سازمان جهاني گردشگري در ايران برگزار کند، فرصتي بسيار خوبي براي معرفي توسعه بخش گردشگري ايران و پروژه هاي سرمايه گذاري در اين زمينه و فرصتي براي حمايت از شرکتهاي کوچک و متوسط ايران است.
زوراب پلوليکاشويلي سفير سابق گرجستان در اسپانيا، در پايان مدت سفارت خود، با رأي اعضاي سازمان جهاني گردشگري به عنوان دبيرکل جديد سازمان برگزيده شد و از ابتداي سالجاري ميلادي فعاليت جديد خود را آغاز کرد.

 

 

نظر شما