شناسهٔ خبر: 23637744 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیده بان حقوق بشر عربستان را به نقض قوانین بشردوستانه متهم کرد

تهران- ایرنا- دیده بان حقوق بشر عربستان را به نقض قوانین بشردوستانه بین المللی در یمن و افزایش دستگیری ها و اعدام فعالان مسالمت جوی در داخل این کشور متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این سازمان بین المللی در گزارش سال 2018 خود تاکید کرد که 87 مورد حمله غیرقانونی از سوی نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در یمن را ثبت کرده که منجر به کشته شدن نزدیک به یک هزار غیرنظامی شده است.
در حالی که بیشتر کشورها حتی آمریکا در کنار سازمان ملل، عربستان را متهم به نقض حقوق بشر و کشتار شهروندان بی گناه در یمن کرده اند، سخنگوی ائتلاف عربی این گزارش را 'ناعادلانه' توصیف کرد.
دیده بان حقوق بشر همچنین رژیم سعودی را متهم کرد که ده ها فعال سیاسی را براساس 'اتهام های مبهم' به حبس های طولانی محکوم کرده است.
یک مقام این سازمان گفت: هنگام رویایی با فاجعه انسانی در یمن و مخالفان سیاسی پرشماری که با اتهامات واهی در زندان های عربستان هستند، تصویر محمد بن سلمان به عنوان یک اصلاح گر رنگ می بازد.
وی تاکید کرد که گام های کوچک نظیر اصلاح حقوق زنان نمی تواند تجاوز سیستماتیک در عربستان سعودی را لاپوشانی کند.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی به این کشور را آغاز کرد.
بنابر گزارش سازمان ملل متحد، جنگ در یمن هم اکنون به فاجعه انسانی تبدیل شده است.
شبد**9416*9122*مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*

نظر شما