شناسهٔ خبر: 23637240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کمسیون گردشگری اتاق ایران مطرح کرد؛

اجلاس توسعه پایدار مازندران فرصتی مناسب برای جذب گردشگر

رئیس کمسیون گردشگری اتاق ایران گفت:اجلاس توسعه پایدار مازندران بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران گفت: اجلاس توسعه پایدار مازندران بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت مازندرانی‌های مقیم خارج استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های واقعی درون استان در جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال است.

احمد اصغری در نشست شورای سیاست‌گذاری نخستین اجلاس توسعه پایدار شهر مازندران خبر داد: سوم تا ششم بهمن نمایشگاه صنعت هتلداران، صنایع دستی و غذایی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود  که یکهزار و 550 متر مربوط به اداره کل میراث مازندران است.

وی صنعت گردشگری را مهم‌ترین صنعت برای توسعه اقتصاد عنوان کرد و افزود: با ورود هر گردشگر به اندازه 30 بشکه نفت خام  درآمد وارد کشور می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: در ارائه پرزنت کاندیداهای ریاست جمهوری نیز به همه به برند گردشگری اشاره کردند که این امر نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

وی افزود: در استان مازندران ظرفیت وجود دارد اما تا کنون به خوبی از آن استفاده نشده است.

اصغری گفت: بزرگترین ظرفیت استان‌های ما جنگل، دریا  و کویر است و طبق گواهی یونسکو ایران جزء 10کشور نخست در زمینه گردشگری است.

وی توجه به صنعت گردشگری را راهی برای رهایی از وابستگی به درآمد نفت اعلام کرد و گفت: باورود هر گردشگر  حداقل یک‌هزار و 200 دلار درآمد کسب می‌شود که نیازمند نگاه ویژه دولت و بخش خصوصی است.

اصغری گفت: یک‌هزار و 153هتل یک تا پنج ستاره، 662 هتل آپارتمان، 102مجتمع اقامتی، 147پانسیون و 441 مرکز بوم ‌گردی در  کشور فعالیت است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران برگزاری اجلاس توسعه پایدار مازندران را بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت  مازندرانی‌های مقیم خارج استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های واقعی درون استان در جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال دانست.

اجلاس توسعه پایدار شهر مازندران فرصتی برای هم‌فکری افراد است

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران ​نیز در این نشست گفت: مازندران جایگاه ویژه و مزیت نسبی‌ای در زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی، آبی و زمینی دارد.

لیلا واثقی افزود: فعال بودن سه فرودگاه که دوتای آن بین‌المللی است، چهار بندر که یک بندر نفتی سه بندر دیگر تجاری است و پنج گمرک نوشهر، آمل، بابلسر، ساری و بهشهر، مازندران را از سایر استان ها متمایز می‌کند.

وی گفت: یکی از شاخصه‌های طرح تکاپو که از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مازندران واگذار شده است، بخش گردشگری است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران تأکید کرد: اجلاس توسعه پایدار شهر مازندران فرصتی برای همفکری با کسانی است که به کشور خدمت می‌کنند به ایبن امید که بتوانیم به نتیجه‌ی مناسبی در اقتصاد گردشگری برسیم.

 

نظر شما