شناسهٔ خبر: 23637124 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در نهمین شب جشنواره موسیقی فجر

«گره» دوباره در برج آزادی اجرا کرد

گروه «گره» در نهمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن برج آزادی روی صحنه رفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس-گروه هنر-علیرضا سپهوند: گروه «گره» در نهمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به عنوان یک از چند اجرای تلفیقی این دوره از جشنواره روی صحنه رفت.

گروه راک «گره» همچون بسیاری از گروه‌هایی که در عرض دو سه سال به یکباره ظهور کرده‌اند، چیزی مستقل که بتوان آن را داشته واقعی گروه دانست ارائه نمی‌دهد و صرف اجرای آثاری از گروه «متالیکا» و «آیرون مِیدِن» حرفی برای گفتن ندارد. هرچند با بازخوردهای مثبت قشری از جوانان که کم هم نیستند با اعتماد به‌نفس هرچه تمام‌تر و انگیزه صد در صدی به کار خود ادامه خواهد داد.

امروزه بسیاری گروه‌های موسیقی به وجود آمده‌اند که بیشتر به عنوان «کاوِربَند» فعالیت کرده و به اجرای آثار غربی بویژه در موسیقی راک می‌پردازند. البته شکی در این نیست که گروه «گره» یکی از بهترین اجرا کنندگان این کاورها محسوب می‌شود اما مطالبات جامعه موسیقی ما و پتانسیلی که در فرهنگ کشور ما وجود دارد خواهان حرکت‌هایی پویا و مستقل‌تر با ارائه و خلق آثار به اصطلاح «اورجینال» است. مهم‌ترین مشخصه‌ای که باید تشویق شود بهره از نمادها و نشانه‌شناسی موسیقی و فرهنگ بومی است که به هیچ وجه در این گروه‌ها دیده نمی‌شود.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با اجراهای خود در شب نهم، به گام های پایانی خود رسیده است. فردا شب با دو اجرای گروه مهیار علیزاده و کماکان در برج آزادی بخش تلفیقی این دوره نیز پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

نظر شما