شناسهٔ خبر: 23636772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله سبحانی:

بخشی از مشکلات اقتصادی مربوط به قوانین ناقص در کشور است

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به این‌که بخشی از مشکلات اقتصادی مربوط به قوانین ناقص در کشور است، گفت: مالیات بر ارزش افزوده، داد مردم را درآورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، امشب در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، با اشاره به این‌که حضور شما در استان آذربایجان شرقی مفید بوده است، اظهار داشت: مردم از وجود جنابعالی کمال رضایت را دارند، البته این به آن معنا نیست که قبلی ها موفق نبودند، آن ها هم موفق بودند؛ تواضع جنابعالی و از اینکه به همه مساجد سرکشی می کنید و مخالف و موافق برای شما مطرح نیست، جای تقدیر دارد و همه از این مساله خوشحال هستند.

وی افزود: وحدت، بزرگ ترین نعمت الهی و تفرق بدترین عذاب است، خداوند تفرق را کنار عذاب آسمانی معرفی می کند، و الحمدالله شما این وحدت را مستحکم تر کردید.

این مرجع تقلید همچنین نسبت به شبهه افکنی دشمنان در مراکز آموزشی کشور هشدار داد و گفت: گاهی افرادی در دبیرستان ها یا دانشگاه ها و مراکز آموزشی، شبهاتی مطرح می کنند که باید نسبت به آن ها پاسخگو بود.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بخشی از مشکلات اقتصادی مربوط به قوانین ناقص در کشور است، ابراز کرد: مالیات بر ارزش افزوده، داد مردم را درآورده است، برهمین اساس برخی از کارخانه ها رو به تعطیلی می رود و متولیان و مسؤولان باید نسبت به این مساله توجه کنند.

وی در ادامه خواستار برگزاری نکوداشت مرحوم چرندابی شد و تصریح کرد: حاج عباسقلی چرندابی یک انسان خاصی بود، ایشان زودتر از زمان خودشان متولد شده بود، خدمات بسیاری کردند و اولین کسی بود که در تبریز مدرسه رسمی را در سال 1302 تاسیس کرد، اما به لحاظ موقعیت آن روز، این مدرسه تخریب شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: ایشان واعظ خوبی بود و قلم بسیار قوی در زبان عربی و فارسی داشتند، اگر یک بزرگداشتی در مقام ایشان برگزار شود، بسیار خوب است.

حضرت آیت الله سبحانی همچنین پیگیر راه اندازی رشته کلام در حوزه علمیه تبریز شد و ابراز داشت: افزون بر اینکه در شهر قم 250 طلبه در رشته کلام تحصیل می کنند، در سمنان و کاشان و بوشهر و برخی از شهرهای دیگر، افرادی در این رشته در حال تحصیل هستند، ما در شهر تبریز هم فارغ التحصیلانی داریم که اگر مکانی در این شهر به این مجموعه اختصاص پیدا کند، سال آینده می تواند کار خود را آغاز کند.

وی در بخش دیگری خواستار تجدیدبنای مسجد سید تبریز شد و گفت: چندسالی است که نسبت به این مساله تذکر می دهم و مورد توجه جنابعالی هم قرار گرفته، اما هنوز شروع به کار نکرده است، اگر این مسجد ساخته شود و با توجه به راهی که به مدرسه علمیه طالبیه دارد، به مسجد حاج میرزا صادق هم ضمیمه شود، حوزه علمیه جایگاه متعالی تری پیدا می کند./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما