شناسهٔ خبر: 23636627 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

معرفی تیم‌های لیگ: صنعت نفت آبادان

در جست‌وجوی ثبات

صنعت نفت آبادان برای سال بعد چند مشکل دارد. میانگین سنی تیم بالاست و از پشتوانه‌سازی خبر چندانی نبوده است. وضعیت فراز هم چندان مشخص نیست. او شرایط خاصی برای کارکردن می‌خواهد، حاشیه‌هایش هم کم نیست. شاید خلق یک شگفتی در جام حذفی سازنده آینده نفت هم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، صنعت نفت آبادان، در این یک دهه، آسانسور بین لیگ‌ها بوده است. چندبار صعود به لیگ برتر و متعاقب آن سقوط مجدد. این تیم ریشه‌دار هیچ‌گاه رنگ ثبات به خود ندید. با وجود وابستگی‌اش به نفت، صنعت نفت بنیه مالی قوی ندارد. امکانات سخت‌افزاری و باشگاهداری هم همچنین. آنها تیم مظلومی هستند با تماشاگرانی عاشق. صنعت نفت فصل گذشته پس از چند سال دوباره به لیگ برتر صعود کرد، با نادر دست‌نشان. تیم مهره سرشناس چندانی نداشت، عملکرد نفت اما نسبتا خوب بود. آنها تیمی شاداب و باکیفیت نشان دادند و درنهایت هدف نفت را که بقا بود محقق کردند. در انتقالی عجیب نفتی‌ها امسال سکان هدایت تیم را به دست فراز کمالوند سپردند؛ مربی‌ای که در سال‌های اخیر کم و بیش خودش را ثابت کرده بود. فراز اگرچه مربی جوانی است اما اکنون جزء مربیان با سابقه لیگ محسوب می‌شود. سابقه هدایت چند تیم لیگ برتری و لیگ یکی را دارد و قواعد بازی در ایران را خوب بلد است. با روابط‌عمومی خوب، معمولا فضای روانی را به نفع خود می‌گرداند.

وسواس زیادی هم روی بازیکنان تیمش دارد. صنعت امسال فصل نقل و انتقالات بسیار شلوغ و تا حدی پرهزینه‌ای داشت. فراز برخی از بازیکنان چند سال اخیرش را به تیم آورد، مرتضی اسدی به‌عنوان کاپیتان تیم، باتیستا در هافبک دفاعی، جاسم کرار و لوسیانو پریرا. بازیکنان دیگر هم بودند. نفت نسبتا زیاد هزینه کرد. فراز کنترل تیم را در دست گرفته است، با استفاده از استراتژی همیشگی‌اش، یعنی هزینه کردن از احساسات تماشاگران و دستاویز قراردادن مظلومیت آنها. این فصل دائم از مظلومیت مردم گفت و اینکه غیر از این تیم چیز دیگری ندارند، چندباری هم استعفا داد که البته همه می‌دانستند صوری است. کار به جایی رسید که مدیرعامل باشگاه استعفا داد.

صنعت در این فصل متوسط کار کرده است. آنها در میانه‌های جدول هستند. هرچند در مقاطعی از فصل مدعی سهمیه هم بودند. مهم‌ترین نکته درباره صنعت این فصل فراز و نشیب‌های بسیار بوده است. آنها در برخی بازی‌ها بسیار درخشانند و بازی‌هایی را هم به راحتی از دست می‌دهند. فصل برایشان با برد خوب مقابل استقلال آغاز شد. در جام حذفی هم که پرسپولیس را در تهران حذف کردند. فراز استاد بازی گرفتن از بازیکنانی چون کرار جاسم است. کرار این فصل عملکرد خوبی داشت و نشانه‌هایی از روزهای خوب گذشته را از خود نشان داد. مرتضی اسدی هم با تجربه خود به تیم کمک کرد، اما مصدومیت‌هایش و از دست دادن برخی از بازی‌ها کار دست تیم داده است. عملکرد پریرا هم نسبتا خوب بود. سایه این بازیکنان با تجربه کمی روی تیم سنگینی می‌کند. صنعت امسال پدیده چندانی رو نکرده است، این اتفاق برای تیمی که به بازیکن‌سازی معروف است چندان خوشایند نیست.

فراز شاید حاضر به ریسک نبود. آن هم در تیمی که میانه ‌چندان خوبی با ثبات نداشته است. آنها امسال خطر سقوط را چندان احساس نمی‌کنند و صنعت می‌تواند سال بعد سومین حضور پیاپی‌اش را در لیگ برتر تجربه کند، اتفاقی که شاید برای این باشگاه دستاوردی خاص محسوب شود. با این حال تیم برای سال بعد چند مشکل دارد. میانگین سنی تیم بالاست و از پشتوانه‌سازی خبر چندانی نبوده است. وضعیت فراز هم چندان مشخص نیست. او شرایط خاصی برای کارکردن می‌خواهد، حاشیه‌هایش هم کم نیست. شاید خلق یک شگفتی در جام حذفی سازنده آینده نفت هم باشد.

نظر شما