شناسهٔ خبر: 23635605 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مرندی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:

اهدای جایزه فارابی به صاحب تئوری «زوال اسلام» نقض غرض بود/ روحانی استاد سیاسی‌کاری است

محمدرضا مرندی کارشناس مسائل سیاسی ضمن انتقاد از ارائه جایزه اول فارابی به سیدجواد طباطبایی از سوی رئیس جمهور تاکید کرد: ارائه جایزه برتر در جشنواره فارابی به شخصی که ارائه دهنده نظریه زوال سیاسی اسلام است هیچ توجیه منطقی و عقلانی ندارد.

صاحب‌خبر -
محمدرضا مرندی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو ضمن انتقاد از ارائه جایزه اول فارابی به سیدجواد طباطبایی از سوی رئیس جمهور تاکید کرد که ارائه جایزه برتر در جشنواره فارابی به شخصی که ارائه دهنده نظریه زوال سیاسی اسلام است هیچ توجیه منطقی و عقلانی ندارد.

وی با بیان اینکه در جشواره فارابی از نظریه پردازان و مبتکرین که براساس اندیشه ایرانی – اسلامی ارائه طرح و نظریه می‌کنند تقدیر به عمل می‌آید، افزود: بدیهی ست اگر افرادی که به ضدیت با این اصل می‌پردازند مورد تقدیر قرار گیرند نقض غرض جدی صورت گرفته است.

وی با انتقاد از سیاسی کاری‌های روحانی او را در این امر یک متخصص دانست و گفت: روحانی در ایام پیش از انتخابات مواضعی علیه مبانی نظام و انقلاب اتخاذ کرد و اقدامات دهه ۶۰ را که شخص او در شکل گیری آن نقش داشت زیر سوال برد. در همین راستا وعده و وعید‌های اقتصادی به مردم داد و گفت: در مسیر ریشه کنی بیکاری گام برمی دارد، اما هیچ یک از آن‌ها محقق نشد و حتی عملکرد فعلی دولت نیز نشان می‌دهد عزمی در این خصوص جزم نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی به وعده و وعید‌های رئیس جمهور به اصلاح طلبان پیش از انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: روحانی حتی به دوستان خود هم نارو زده است. سبک سیاسی کاری و تغییر مواضع در بازه‌های زمانی مختلف به منظور حفظ موقعیت و جایگاه جزو شگرد‌های او به حساب می‌آید. او حتی در برخی بزنگاه‌ها تلا کرده از جریان غیرانقلابی نیز برای دتسیابی به اهداف مدنظر خویش یارگیری کند.


مرندی با تاکید براینکه سیاست روحانی اتخاذ راهبرد "یکی به نعل، یکی به میخ" است، تاکید کرد: روحانی یکی در میان مواضعی را اتخاذ می‌کند که خوشایند جریان انقلابی و ضدانقلاب است. نکته حائز اهمیت اینکه رئیس جمهور فعلی پس از ۱۴۰۰ خواستار تداوم حیات سیاسی است، از همین رو نیازمند گروهی است که از او حمایت کند و او از قبل اتخاذ مواضع متفاوت قصد دارد گروه‌های مختلف را از خود راضی نگه دارد.

این دکترای علوم سیاسی دانشگاه امام صادق و استادیار دانشگاه با اشاره به شکست دولت در برجام و به فرجام نرسیدن این معاهده بین المللی در بهبود حوزه‌های اقتصادی و معیشتی مردم خاطرنشان کرد: روحانی تمام تخم مرغ هایش را در سبد برجام قرار داد، اما نه تنها تحریم‌ها لغو نشد، بلکه به تحریم‌های قبلی نیز اضافه شد.

نظر شما