شناسهٔ خبر: 23635477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

سید علی فضل الله:

برخی در حال تبدیل دین به وسیله‎ای برای انتقام هستند

امام جمعه بیروت تصریح کرد که برخی در حال تبدیل دین به وسیله ای برای انتقام گیری تاریخی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در نشست فرهنگی که امروز در منطقه کفرملکی برگزار شد، گفت: همه ما وظیفه داریم به بررسی ذات و اعمال خود پرداخته و ببینیم چه چیزی را تاکنون آماده کرده ایم تا در صورت ترک حیات با ما همراه باشد. 

وی با اشاره به تأکید اسلام درباره اینکه سخنان باید ذخیره برای آخرت باشد، افزود: مشکل ما اینست که اختلافات را به خوبی مدیریت نمی کنیم و هر اختلاف سیاسی یا حزبی یا طایفه ای یا دینی یا مذهبی را به ماده ای تبدیل می سازیم که به سرعت شعله ور می شود.

این روحانی لبنانی از تبدیل شدن اختلاف به فتنه و جنگ و تعصب های افراطی انتقاد کرد و اظهار داشت: همگان باید به سیاست گسترش پل های همکاری و تمرکز بر نقاط مشترک و دوری از مسائل اختلافی روی بیاوریم و گرنه نمی توانیم جامعه یکارچه ای و وطنی باشیم که در برابر تهدیدها و چالش ها مقاومت کند.

حجت الاسلام فضل الله اظهار تأکید کرد که تجربه ثابت کرده است که هیچ حزب و طایفه و گروهی نمی تواند به تنهایی در لبنان زندگی کرده یا مصالح خود را محقق کند.

وی محبت و دوستی را رسالت همه ادیان توصیف کرد و ادامه داد: دین برای کاشت کینه و نفرت نیامده بلکه می خواهد محبت و مهربانی را در دل ها گسترش داده تا زندگی بدین منوال باشد اما متاسفانه برخی در حال تبدیل دین به وسیله ای برای انتقام گیری تاریخی هستند.

امام جمعه بیروت خاطرنشان ساخت: مشکل در لبنان و جهان اینست که کسانی تصمیم گیری را در دست دارند که قلبشان به عشق مردم نمی تپد و دغدغه و مشکلات و سختی های شهروندان را درک نمی کنند.

وی بر لزوم انتخاب صحیح مسؤولان تأکید کرد و گفت: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که دلی مملو از محبت و خیرخواهی داشته باشند نه افرادی که می دانند چگونه با عواطف مردم بازی کرده و هنگامی که به قدرت می رسند به مردم پشت می کنند./980/ب902/د

نظر شما