شناسهٔ خبر: 23633445 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزش باد گرم در گیلان طی روزهای پایانی هفته

رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش دما و وزش باد گرم در استان طی روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

مازیار غلامی عصر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای کم فشار تا عصر فردا در منطقه است و بر این اساس طی 36 ساعت آینده جریانات جنوبی (بعضی نقاط وزش باد گرم / گاهی شدید) و افزایش دما پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: برای پاره ای نقاط جلگه ای نیز پدیده مه مورد انتظار است ولی از اواخر وقت فردا (جمعه) با ورود سامانه بارشی، شرایط برای افزایش ابر، کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) و در ارتفاعات بارش برف بویژه در روز شنبه فراهم می شود.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را صاف تا نیمه ابری، بعضی نقاط وزش باد گرم (بویژه ارتفاعات و دامنه ها) ، عصر و شب شدید عنوان و برای فردا نیز آسمان را صاف تا نیمه ابری، پاره ای نقاط جلگه ای مه ، بعضی نقاط وزش باد گرم (گاهی شدید) ، طی بعدازظهر و شب افزایش ابر، رگبار باران و احتمال رعدوبرق پیش بینی کرد.
وی افزود: بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته با 13 درجه مربوط به رودبار و کمینه دما با 2درجه زیرصفر مربوط به ماسوله ثبت شده است.
غلامی بیشینه و کمینه دمای رشت طی شبانه روز گذشته را نیز به ترتیب 9 و 2 درجه ذکر کرد.
خبرنگار:امیرپوراحمد**انتشاردهنده:کبیری
7294/2007

انتهای پیام /*

نظر شما