شناسهٔ خبر: 23633386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار مازندران:

نسل جدید شیوه‌های تربیتی گذشته را نمی‌پذیرد/ کشور نیازمند تحول مدیریتی است

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ما باید متحول و دگرگون فکر کنیم، گفت: نسل جدید شیوه‌های تربیتی گذشته را نمی‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فارس از ساری، محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در گردهمایی شوراهای آموزش و پرورش در توسعه استان در اردوگاه بادله ساری اظهار کرد: آموزش و پرورش نباید توسط فرهنگیان، جامعه و مسؤولان طوری تعریف و بیان شود که مظلوم واقع شده باشد.

وی با بیان اینکه بالاترین تراز در جامعه و کشور باید متعلق به معلمان و فرهنگیان باشد، افزود: یکی از بزرگ‌ترین سهم‌ها در کشور را جامعه دانش‌آموزی، فرهنگیان و خانواده‌ها را به خودش اختصاص می‌دهد.

استاندار مازندران تصریح کرد: این سهم مهم‌ترین ثروت خدادادی است و این نسل فوق‌العاده با استعداد و ممتاز هستند و این دغدغه و دلواپسی را دارم که لیاقت پرورش استعداد‌ها اقدام کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه تغییراتی که در بیشتر جوامع اتفاق افتاده تغییرات در حوزه علم  فناوری بوده است، تصریح کرد: رشد فوق‌العاده سریع فناوری ماندن در گذشته را هرگز جایز نمی‌داند و اگر سوار بر پیشران توسعه و فناوری نباشیم به عنوان یک جامعه برخوردار، نمی‌توانیم خود را برخوردار قلمداد کنیم.

سلامی با اشاره به اینکه ما نیازمند تسلط بر پیشران علم و فناوری هستیم، اظهار کرد: پیشران علم و فناوری انسان و محیط آموزشی، مدرسه و خانواده آغاز پرورش انسان است.

وی با اشاره به اینکه استعدادهای ما باید در پنج حوزه پیشرفته به صورت نانو، هسته‌ای، بیوتکنیک، آی‌تی، هوا و فضا شکل بگیرد، گفت: شکوفایی علمی و پرورش استعداد‌ها و ظرفیت‌هایی که حول آن شکل گرفته دنیا را به ثروت رسانده است.

استاندار بیان کرد: ما برای توسعه فناوری در کشور باید خوب اندیشیدن، پژوهش و هدفمند پژوهش کردن را از بستر دبستان روی نسل جدید کار کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شکوفایی استعداد یک فکر و تدبیر است، پرورش استعدادها و فراهم کردن زمینه شکوفایی استعداد‌ها وظیفه نظام آموزش و پرورش است.

اسلامی با بیان اینکه مدیریت رفتاری را باید از مدرسه شروع کنیم، گفت: انسان‌های دانشی و فرهیخته را تحویل جامعه بدهیم و نیاز داریم از علم به ثروت مسیرش را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی فضای سنگینی وجود دارد، افزود: اگر در مسیر سنتی و از پیش تعیین‌شده بچه‌ها را رشد دهیم و فضای مجازی از شما پیشی می‌گیرند و ما در فضای مجازی حضور نداریم و کسانی دیگر با ربودن ارزش‌ها و اعتقادات دانش‌آموزان سرمایه‌های ما را به تاراج می‌برند و این سنگری است که باید از آن دفاع کنید.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ما باید متحول و دگرگون فکر کنیم، ادامه داد: نسل نو این شیوه‌های گذشته را نمی‌پذیرد.

این مسؤول با بیان اینکه ساختار اداری ما باید متحول شود، گفت: بودجه‌ها محدود است و باید نسبت به نیروی اداری و آموزشی بازخوانی کنیم و کشور در یک شرایط قرار دارد که نیازمند تحول مدیریتی دارد.

اسلامی با اعلام اینکه  حواشی، سربارها و ظرفیت‌های اضافی کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌سازی و پشتیبانی را از فرایندهای هوشمندسازی و آزمایشگاه‌ها را افزایش و فضاها را آزاد کنیم .

وی با اشاره به اینکه مدل‌های مدیریتی گذشته توان فرسا و طاقت‌فرسا است، گفت: در ساختار و در استفاده از منابع و ظرفیت‌ها یک بازنگری داشته باشیم و منابع خلق کنیم و به صورت توان‌افزا قدرت توسعه خود را افزایش دهیم که شامل همه دستگاه‌ها می‌شود.

استاندار مازندران اظهار کرد: در هر سرزمین و جمعیت دارای استعداد و ظرفیت و با بیشینه تاریخی است و این دو نگاه ما را معطوف می‌کند به برنامه‌هایی که منطبق بر ظرفیت باشد.

این مسؤول با بیان اینکه جو قالب استان کشاورزی است، افزود: با علمی کردن و توسعه و فناوری و تعریف مقیاس‌های متنوع به سمت اقتصاد شکوفا حرکت کنیم تا نسل آینده با انگیزه در این سمت حرکت کند و باید از دبستان این امر را شروع کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه مازندران 46.2 درصد جمعیت روستایی کشور را دارد، اظهار کرد: 26.2 درصد جمعیت کشور در روستا زندگی می‌کنند و بچه‌ها را در این رشته‌ها رشد دهیم تحصیلات عالیه داشته باشند و محیط زندگی خودشان را متحول کنند.

وی بیان کرد: ما نیاز داریم فکر و نگاهمان را عوض کنیم و این کار حکومت نیست و باید مهارت‌افزایی و مهارت زندگی را گسترش دهیم و فکر و دانش را به فناوری تبدیل کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در نگاه به توسعه و راه حل‌برون رفت مسئله و تصویر مطلوب در قالب نقشه راه توسعه و تعالی مازندران به وجود بیاید همه مشارکت کنند و سهم آموزش و پرورش و حوزه نوجوانان نونهالانمان بسیار بالا است.

اسلامی گفت: در بحث گردشگری، دریا، جنگل، صنایع پشتیبان و دانش‌بنیان رشته‌های گوناگونی وجود دارد رشته استعدادیابی را از دبستان شروع کنیم و اجازه بدهیم استعدادهایی را به خدمت بگیریم و مسیر را برای شکوفایی هموار کنیم.

انتهای پیام/ج/

نظر شما