شناسهٔ خبر: 23630604 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس خانه معدن یزد حمایت از معادن کوچک را برای حفظ اشتغال خواستار شد

یزد - ایرنا - رئیس خانه معدن یزد گفت: با توجه به اینکه عمده معادن استان، در ردیف معدن های کوچک کشور قرار دارد، باید حمایت جدی از این مجموعه ها برای حفظ و توسعه اشتغال منطقه در دستور کار جدی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

سعید افضلی پور روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اولویت های معدنی، اظهار کرد: یزد به دلیل واقع شدن در فرورفتگی دشت کویر و نیز وجود چند گسل فعال بستر ذخایر متعدد معدنی و منشا خیر برای استان است.
وی افزود: در استان از 545 پروانه معدنی صادر شده، پنج مورد معدن بزرگ ، چهار مورد معدن متوسط و مابقی معادن کوچک با اشتغال مستقیم 11هزار و 636 نفر است.
رئیس خانه معدن استان یزد در مورد پیشنهاد اصلی این تشکل برای حمایت از معادن کوچک تاکید کرد که مجموعه ای همچون معاونت صنایع کوچک و متوسط در بخش معدن و زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود.
افضلی پور در باره راهکارهای پیشنهادی راجع به حل مشکلات بخش معدن هم یادآور شد: برای کوتاه مدت کاهش روند بروکراسی اداری برای صدور مجوزهای معدنی در دستور کار باشد، ایجاد ساز و کار حمایتی در شرایط رکود ، قیمت گذاری عادلانه زنجیره فولاد و نیز توزیع منطقی سود باید مورد توجه باشد.
وی ایجاد مناطق دارای زیرساخت مناسب در مراکز معادنی ، ساخت صنایع مواد ناریه به منظور ایمنی بیشتر ، پرورش نیروی کار ماهر ، ایجاد منطقه ویژه فرآوری پیگیری تمرکز و توسعه اکتشاف عمیق در استان و تقویت صندوق بیمه معادن را در سطح ملی از جمله راهکارهای میان مدت برای حل مشکلات بخش معدن عنوان کرد.
این کارشناس بخش معدن در ادامه انتقال آب به استان و تبدیل برخی معادن متروکه به عنوان منطقه گردشگری را در قالب یک برنامه بلند مدت مورد تاکید قرار دارد.
در یزد به عنوان دومین استان معدنی بیش از 50 اندیس معدنی وجود دارد، و چهارمین استان توسعه یافته صنعتی است، رتبه دوم تولید محصولات نساجی و نیز رتبه سوم تولید فولاد را در سطح ملی دارد.
هم اکنون بیش از 800 نوع کالا در کارخانه های استان تولید می شود، و در آینده از لحاظ تولید سنگ آهن، خاک صنعتی و باریت رتبه نخست را از آن خود خواهد کرد.
1968/ 2047 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd

انتهای پیام /*

نظر شما