شناسهٔ خبر: 23630581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مبلغ باید در روح مخاطب نفوذ کند

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام شهاب مرادی گفت: شما مبلغین خلاصه روحانیت هستید و باید بدانید جامعه به شما نیاز دارد و اگر ما در روح مخاطب خود نفوذ کرده و به کارکردهای اصلی مان توجه کنیم دیگر جایی برای عرفان های نوظهور و ....نمی ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام شهاب مرادی کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان در نشست سالانه مبلغان فضای مجازی که امروز(28دی) در سالن همایش های غدیر برگزارشد گفت: این فضایی که ما امروز در آن قرار داریم اصلا فضای مجازی نیست و این پدیدها که بوجود می آیند تا برای آنها اسم پیدا شود و ما آشنا شویم صحنه کاربری اش تغییر می کند.

 

وی افزود: ما در برخورد با این پدیده به جای اینکه در لحظه صحنه را بشناسیم مدام با نگاهی کج وکوله و از دور به آن نگاه می کنیم .

 

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: در گذشته در فضای چت تالار گفتگویی وجود داشت که هر کسی با نام و هویت جعلی وارد گفتگو می شد و این حس را ایجاد می کرد که استعاره و جعل جای واقعیت را گرفته است .

 

کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان.تصریح کرد: این فضای مجازی نیست و شما باید در این فضا خودتان باشید جوگیر نشوید و مهربانی و آرامش را تبلیغ کنید.

 

وی اظهار داشت:شما روحانیون باید بدانید جامعه به شما نیاز دارد و سخن شما بر آنها تاثیر گذار است چرا که اگر شما برای خدا صحبت کنید قطعا به دل مردم می نشیند .

 

حجت الاسلام مرادی یاد آور شد: شما مبلغین که روحانی هستید باید بتوانید در روح مخاطب خود نفوذ کنید و باور کنید که حرف شما بر دل مردم می نشیند.

 

کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان. خاطر نشان ساخت: شما مبلغین خلاصه روحانیت هستید و اگر ما به کارکردهای اصلی مان برسیم و توجه کنیم دیگر جایی برای عرفان های نوظهور و ....نمی ماند.

 

وی عنوان کرد: ما در یک کشور با مشکلات فراوان هستیم که برخی ازآنها در دست ما،ناجا، اطلاعات، پلیس و قوه قضاییه نیست حتی در دیگر کشورها نیز چنین است و نمی شود همه این مشکلات را یک دفعه حل نمود.

 

حجت الاسلام مرادی ابراز داشت: کافی است ما فقط بگوییم بیاید با ما صحبت کنید و با هم حرف بزنیم و سنگ صبور باشیم و بدانیم با همین گفتگو و صحبت بخشی از جنایات در کشور و پرونده های قوه قضاییه کمتر می شود .

 

کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان با بیان اینکه متاسفانه گفته می شود جایگاه روحانیت تنزل پیدا کرده گفت: امروز بر اساس پژوهشهایی که صوت گرفته اعتماد مردم به پلیس خیلی بهتر شده است و مهمتر اینکه ما نباید دیگران را رقیب خودمان بدانیم بلکه باید کار خودمان را انجام داده و به کارکردهای خودمان عمل کنیم .

 

وی ادامه داد: 100 سال پیش همه چیز از آموزش و پرورش، صدا و سیما، بازار ومعاملات و همه در دست روحانیت بود که امروز همه جدا شده است با این وجود هر گروهی که در جامعه می بینید دوست دارند از شما موعظه دینی بشنوند.

 

حجت الاسلام مرادی در پایان گفت: شما باید از اعتبار این لباس استفاده و با مردم صحبت کنید و بدانید مردم از هر قشر و گروهی که پیش شما می آیند علاقمند گفتگو با شما هستند و شما باید با استفاده از کارکردهای لازم با آنها گفتگو کنید .

 

نظر شما