شناسهٔ خبر: 23629148 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

علامه کاشف الغطاء با نگاه راهبری پاسخگوی همه شبهات به دین بود

R7854/P1377/S6,62/CT11

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: علامه کاشف الغطاء شخصیتی راهبری بوده و در هر سفری که رفته‌اند برای حل مشکلات دین بوده است، به‌عنوان نمونه ایشان سه سال در مصر پاسخگوی شبهات به دین بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نجف لک‌زایی پیش از ظهر امروز در همایش کنگره بین‌المللی علامه کاشف الغطاء که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه علمی علامه کاشف الغطاء اظهار داشت: ایشان از خانواده‌ای با برکت و با نگاه راهبردی بوده که عمر خود را صرف دین و ترویج اسلام کرده است.

وی با بیان اینکه موسوعه علامه کاشف الغطاء از سوی مرکز احیاء آثار دفتر تبلیغات اسلامی امروز رونمایی می‌شود، افزود: علامه شخصیتی راهبری بوده و در هر سفری که رفته‌اند برای حل مشکلات دین بوده است، به‌عنوان نمونه ایشان سه سال در مصر پاسخگوی شبهات به دین بودند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: علامه کاشف الغطاء دغدغه دین و وحدت امت اسلامی داشتند و به فکر حل این مشکل از طریق اندیشه کلامی بوده‌اند که از نمونه‌های آن می‌توان به حضورشان در کشور دین برای احیا دین اشاره کرد.

وی فصاحت و بلاغت را از دیگر خصوصیات علامه کاشف الغطاء برشمرد و گفت: ایشان با فصاحت در موضوعات مختلف کل اسلام را معرفی کردند و با جستجوهایی که انجام شد متوجه شدیم علامه در همه جزئیات مرتبط با دین  ورود داشته‌اند تا بتوانند پاسخگوی شبهات به اسلام و حتی اهل‌بیت(س) باشند.

لک زایی با اشاره به اندیشمند بودن، پیشگام بودن، دارای جامعیت در همه مبانی و احیاگری علوم کلام، علامه کاشف الغطا خاطرنشان کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ارائه اندیشه‌های کلامی بزرگان پیش‌قدم بوده و در سال آینده و در همین راستا موسوعه شیخ بهایی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما