شناسهٔ خبر: 23627634 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سالانه یکهزار قلاده سگ ولگرد در شهر زنجان جمع آوری می شود

زنجان - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: سالانه یکهزار قلاده سگ ولگرد از مناطق مختلف شهر زنجان جمع آوری و به مکان مناسب انتقال داده می شود.

صاحب‌خبر -

غلامحسن احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تردد سگهای ولگرد درسطح شهر زنجان معضلی مهم بشمار می رفت و موجب نارضایتی شهروندان شده بود که از چند سال گذشته اکیپی از طریق بخش خصوصی متولی جمع آوری این سگها شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس از تیر امسال با تغییر رویه، اکیپ شهرداری نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد مبادرت می کند و با گشت زنی در مناطق مختلف کار جمع آوری و انتقال سگهای ولگرد با بیهوش کردن آنها انجام می شود.
احمدی افزود: هر چند در تهیه اقلام دارویی بیهوشی سگ های ولگرد مشکلاتی وجود دارد اما این کار همچنان ادامه دارد به ویژه آنکه شمار این حیوانات در فصل سرد سال به دلیل رها سازی آنها از سوی باغداران برای تهیه غذا بیش از گذشته افزایش می یابد.
وی بیان کرد: قرار دادن زباله های خانگی در درب منازل در ساعاتی غیر از زمانهای تعیین شده موجب هدایت سگ های ولگرد برای جستجوی غذا به این مناطق و متلاشی شدن زباله ها از سوی این حیوانات و جلوه ای ناخشایند در شهر می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان ادامه داد: سگ های ولگرد پس از انتقال به مکان مناسب تقسیم بندی می شوند و در صورتی که از نژاد خوب باشند نگهداری شده و در صورت وجود متقاضی طبق تشریفات و فرآیند و اخذ تعهد به آنها واگذار می شود.
احمدی افزود: اگر سگهای ولگرد از نوع سگ گله باشند، عقیم سازی می شوند و اگر پس از بررسی سگی بیمار و یا هار تشخیص داده شود، به اصطلاح مرگ با ترحم انجام می گیرد بدین صورت که با تزریق آمپول بیهوش شده و پس از پنج تا 10 دقیقه می میرند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده سگ های ولگرد می توانند مراتب را به سامانه 137 شهرداری اطلاع دهند تا اکیپ شهرداری برای بررسی و جمع آوری آنها به منطقه اعلامی اعزام شوند.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما