شناسهٔ خبر: 23625581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه سنا با مسئولان شبکه هاي اجتماعي با موضوع مبارزه با تروريسم

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، ­يک کميسيون مجلس سناي آمريکا روز چهارشنبه اعلام کرد برغم تلاش هاي شبکه هاي اجتماعي فيس بوک، توييتر و يوتيوب براي حذف محتويات تبليغاتي افراط گراها، گروه هاي افراطي همچنان موفق مي شوند در شبکه اينترنت به تبليغات خود ادامه دهند.
سناتورهاي کميسيون تجارت سناي آمريکا در جلسه پرسش و پاسخي، به گروه هاي داعش، القاعده و ساير گروههاي افراطي اشاره کردند که خود را با شيوه هاي استفاده از ربات ها تطبيق داده اند تا هوش مصنوعي و الگوريتم هايي را که بسياري از شبکه هاي اجتماعي آمريکا مبتني بر آنها هستند، دور بزنند.
آنها همچنين اعلام کردند اين گروه ها به طرف پلت فرم ها و اپليکيشن هاي کوچک تري مثل تلگرام، رديت يا واتساپ روي آورده اند، هر چند که اين ابزارها دسترسي به جمعيت هاي گسترده را فراهم نمي کنند.
اين سناتورها گفتند مسئولان سه شبکه اجتماعي بزرگ دعوت شده بودند درباره راهبرد خود توضيحاتي ارائه کنند.
سناتور بن نلسون اين شبکه ها را محکوم و اعلام کرد «اين پلت فرم ها شيوه جديد و فوق العاده موثري را براي خلاف کاران فراهم کرده اند تا به حملات و خرابکاري خود اقدام کنند». وي افزود تلاش هاي اين شرکت ها نتيجه بخش اما «ناکافي» است.
با وجود اين، جونيپور داونز، يکي از مديران يوتيوب اعلام کرد به کمک الگوريتم ها حذف خودکار 98 درصد ويديوهايي که خشونت را تبليغ مي کنند، امکان پذير شده است.
مونيکا بيکرت، يکي از مقامات فيس بوک در زمينه مبارزه با تروريسم در بزرگ ترين شبکه اجتماعي جهان نيز اطمينان داد 99 درصد مطالب محتوي تبليغات داعش و القاعده «حتي پيش از اين که مشاهده شوند، و در برخي موارد حتي پيش از قرار گرفتن مستقيم در شبکه شناسايي و حذف شده اند».
کارلوس منجي (Carlos Monje)، يکي از مديران توييتر نيز با اشاره به شناسايي و حذف محتويات تبليغاتي گروه هاي افراط گرا اعلام کرد «اين بازي موش و گربه است و ما به طور مرتب در حال تطبيق دادن خود با آن هستيم».

نظر شما