شناسهٔ خبر: 23624747 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

بارش برف،‌ باران و مه‌گرفتگی در اکثر جاده‌ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور از بارش برف و باران و همچنین مه‌گرفتگی در برخی محورها خبر داد. سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت جوی راه‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر بارش برف را در اغلب محورهای استان تهران و همچنین ارتفاعات کرج-چالوس و کرج-قزوین شاهد هستیم. همین وضعیت در محورهای بجنورد-آشخانه و بجنورد-شیروان در استان خراسان رضوی نیز وجود دارد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، اضافه کرد: در محور شیروان-فاروج در استان خراسان شمالی نیز بارش باران دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه در اکثر محورهای استان زنجان مه‌گرفتگی همراه با کاهش دید مشاهده می‌شود، در مورد وجود این پدیده در سایر محورها گفت: این وضعیت در محورهای مشهد-کناران و مشهد-تربت حیدریه در استان خراسان رضوی و همچنین محور بجنورد-اسفراین در استان خراسان شمالی وجود دارد.
سرهنگ رحمانی در مورد وضعیت ترافیک در ورودی‌های تهران نیز اظهار کرد: محور کرج-تهران در محدوده‌های شهرک خاتم و گرمدره، ترافیک سنگین است. همچنین ورودی‌های پاکدشت و شهریار به تهران با ترافیک نیمه‌سنگین همراه است.

مراجعه مشمولان غایب 
برای تعیین‌تکلیفِ خدمت خود به پلیس+۱۰ 

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان غایب برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود می‌بایست مجددا به دفا‌تر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «رحمان علیدوست» اظهارداشت: مشمولانی که برگ آماده به خدمت دریافت کرده‌اند ولی در تاریخ‌های تعیین شده، برای انجام خدمت سربازی خود را معرفی نکرده‌اند، غایب محسوب شده و سه ماه اضافه خدمت برای آنان درج خواهد شد.
وی افزود: این دسته از مشمولان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود باید مجددا به دفا‌تر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و برگ آماده به خدمت با تاریخ جدید را دریافت کنند.
معاون احضارو اعزام این سازمان خاطرنشان کرد: مشمولان غایب در صورتی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند با محرومیت‌ها و محدودیت‌های اجتماعی که در ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی در نظر گرفته شده ازجمله عدم دریافت تسهیلات و خدمات بانکی، خدمات بیمه‌ای، اشتغال به کارو.... مواجه خواهند شد.

رفع مشکل کمبود معلم با خرید خدمات آموزشی 

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح خرید خدمات آموزشی مشکل کمبود معلم در مناطق مختلف این استان رفع خواهد شد.
به گزارش ایسنا، مجتبی زینی‌وند در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در مناطق این استان که کمبود نیروی انسانی متخصص وجود دارد فضای لازم در اختیار موسسه‌های موفق غیردولتی قرار گرفته و با پرداخت هزینه آموزش، از ظرفیت افراد بومی متخصص برای آموزش به دانش‌آموزان استفاده می‌شود 
وی هدف از اجرای این طرح را  کمک به رفع مشکل اشتغال در مناطق مختلف استان و همچنین رفع مشکل کمبود معلمان متخصص عنوان کرد و گفت: اجرای طرح آموزش الکترونیکی به دانش‌آموزان استان نیازمند حدود 40 میلیارد ریال اعتبار است که  10 میلیارد ریال از این اعتبار توسط یک فرد خیّر غیربومی و 5 میلیارد ریال دیگر نیز از طریق وزارت آموزش و پرورش تامین خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای این طرح متناسب با استانداردهای جهانی است و نقش مهمی در ارتقای سطح آموزشی دانش‌آموزان دارد. زینی‌وند از احداث سه مدرسه 6 کلاسه با مشارکت افراد خیّر در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این 5 میلیارد ریال از سوی وزارت آموزش و پرورش برای خرید تجهیزات آموزشی مدارس ایلام اختصاص خواهد یافت .
وی از تحصیل یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در 14 هزار مدرسه غیر دولتی کشور خبر داد .

واریز «عیدی» بیمه‌شدگان همزمان با حقوق بهمن

مدیرعامل صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از واریز عیدی 43 هزار مستمری بگیر تحت پوشش این صندوق همزمان با حقوق بهمن ماه خبر داد.
محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان واریز عیدی مستمری بگیران تحت پوشش این صندوق اظهار کرد: 43 هزار مستمری بگیر تحت پوشش ما عیدی خود را همزمان با حقوق بهمن‌ماه خود دریافت می‌کنند.
وی درباره میزان این عیدی گفت: سال گذشته میزان عیدی واریزی به طور میانگین 300 هزار تومان بود که برای امسال نیز بر حسب میزان حقوق دریافتی افراد متفاوت است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند و 43 هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند اما از آنجایی که این صندوق نوپاست هنوز بازنشسته‌ای نداریم و اولین گروه بیمه پردازان صندوق در سال 99 بازنشسته می‌شوند.
رستمی با اشاره به قانون جدید بازنشستگی پیش از موعد در این صندوق نیز گفت: یک فرد بیمه شده صندوق با رسیدن به سن 65 سالگی و با سابقه پرداخت 15 سال حق بیمه می‌تواند بازنشسته شود اما طبق قانون جدید پیش از موعد یک فرد با 70 سال سن و 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه می تواند از امکان بازنشستگی استفاده کند. وی افزود: تا کنون 3000 پرونده بازنشستگی پیش از موعد بررسی و نهایی شده و 6500 پرونده دیگر در دست اقدام است.

راه‌اندازی سامانه رصد عملکرد دستگاه‌های 
حوزه آسیب‌های اجتماعی 

رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت:در حال طراحی سامانه رصد عملکرد دستگاه‌های همکار در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در وزارت کشور هستیم و دستگاه‌ها موظفند در این سامانه کارنامه عملکردشان را ارائه کنند.
تقی رستم‌وندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره راه‌اندازی سامانه رصد عملکرد دستگاه‌های همکار در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در وزارت کشور گفت: کارنامه عملکرد دستگاه‌ها در این سامانه جمع‌بندی شده و به شورای اجتماعی عرضه می‌شود. این اقدامات دستور مقام معظم رهبری است و بایستی اجرایی شود. همچنین بر نحوه عملکرد دستگاه‌ها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نظارت می‌کنیم.
وی ادامه داد: گزارش گیری از نحوه عملکرد دستگاه‌ها تا قبل از آخرین جلسه شورای اجتماعی به صورت ارتباطات اداری انجام می‌شد اما با راه‌اندازی این سامانه تصمیم براین است که ارتباطات به صورت دیجیتالی و سریعتر انجام شود ضمن اینکه نیازی به پیگیری‌های فردی در ادارات ‌هم نیست.همچنین چون استانداری‌ها زیر نظر وزارت کشور هستند این سامانه را برای همه استان‌ها نیز برقرار خواهیم کرد و احتمالا تا پایان سال این کار انجام  و ازابتدای سال97 این سامانه فعال می شود.
رییس سازمان اموراجتماعی کشور در ادامه افزود: دوسال گذشته گزارشی را خدمت مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت اجتماعی ایران براساس پژوهش‌ها ارائه دادیم و که بعد از آن 5 جلسه برای ارائه گزارش دستگاه‌ها در محضر ایشان برگزار شد که اولین و دومین جلسه در آبان ماه 94 ،جلسه سوم در اردیبهشت 95 ، جلسه چهارم در آبان 95 و آخرین جلسه نیز آبان 96 برای ارائه گزارش از وضعیت اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد. 
 

برچسب‌ها:

نظر شما