شناسهٔ خبر: 23624733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

نجات جان 2 نفر از مجازات قصاص 

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 زاهدان و نجات 2 نفر از مجازات قصاص خبر داد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا بندانی در جلسه شورای حل اختلاف استان اظهارکرد: اختلاف خانوادگی بین دو خانواده منجر به قتل می‌شود که این قتل نیز زمینه گسترش اختلافات و درگیری‌های طایفه‌ای را فراهم کرد. وی افزود: پس از انجام مراحل قضایی، دادگاه با توجه به کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان، شکایت اولیای دم و تقاضای آنان مبنی بر قصاص متهمان و همچنین گواهی پزشکی قانونی، متهمان را به قصاص نفس در حق اولیاء دم محکوم می‌کند که اولیای دم می‌توانند پس از استیذان و تضمین حق صغار و پرداخت نصف دیه کامل بابت تفاضل دیه شخصا قاتلان را قصاص کنند. رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از صدور حکم قصاص شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان پرونده را به شعبه 19 شورای حل اختلاف جهت صلح و سازش و اخذ رضایت از اولیای‌دم ارسال می‌کند. وی گفت: اعضای شوای حل اختلاف شماره 19 زاهدان در مرحله نخست با خانواده مقتول که ساکن زابل بوده‌اند ارتباط گرفته و تلاش کردند تا بتوانند جلسات اولیه را برگزار کنند. رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاش شورا جهت برگزاری جلسه نتیجه داد و در جلسه اولیه که طرفین پرونده مقابل هم قرار گرفتند با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف در نهایت مادر مقتول به اخذ دیه از طرف مقابل رضایت داد. رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: نهایتا طی جلسه‌ای که در شورای حل اختلاف شماره 19 با حضور طرفین پرونده برگزار شد خانواده مقتول رضایت خود را اعلام و صورت جلسه سازش را امضا کردند. بندانی تاکید کرد: با ایجاد مصالحه در بین افراد ریشه‌های اختلاف به کلی از بین می‌رود و این مهم آثار بسیار خوبی برای جامعه به‌دنبال خواهد داشت.

قتل چهار نفر از اعضای یک خانواده 
با اسلحه شکاری

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان گفت: چهار نفر از اعضای یک خانواده توسط نابرادریشان به قتل رسیده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ «فرج سعیدی‌نیا» فرمانده انتظامی شهرستان شادگان گفت:  طی تماس تلفنی با پلیس 110مبنی بر قتل چهار نفر از اعضای یک خانواده صبح روز 27 دی ماه بلافاصله ماموران انتظامی و کارآگاهان  پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند. وی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد چهار نفر از اعضای یک خانواده شامل مادر و سه فرزندش  بامداد امروز به قتل رسیده اند. سرهنگ سعیدی‌نیا گفت: یک قبضه اسلحه شکاری که قاتل بوسیله آن اقدام به قتل کرده بود کشف وضبط شد. وی افزود: پلیس با به کارگیری کارآگاهان مجرب آگاهی وتلاش بی‌وقفه تا دستگیری قاتل از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. فرمانده انتظامی شهرستان شادگان انگیزه این جنایت را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

کشته شدن ٢ نفر در تصادف کامیون و پژو 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اعلام جزییات تصادف دو دستگاه کشنده در جاده سمنان گفت: تصادف بین یک دستگاه کامیون فوتون و سواری پژو ٢٠٦ در استان کرمان، منجر به کشته شدن ٢ نفر و مجروح شدن ٢ نفر شد. به گزارش ایلنا، سرهنگ نادر رحمانی، همچنین به تصادف یک دستگاه کشنده فائو و هوو در استان سمنان اشاره کرد و گفت: «این تصادف در کیلومتر ١٠٠ محور جندق و ساعت ١٦ سه شنبه اتفاق افتاده و یک نفر مجروح به جای گذاشته است.» علت تصادف رعایت نکردن فاصله طولی توسط راننده کشنده فائو بوده است. وی افزود: تصادف بین یک دستگاه کامیون فوتون و سواری پژو ٢٠٦ در استان کرمان، منجر به کشته شدن ٢ نفر و مجروح شدن ٢ نفر شد. رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین درباره برخورد یک دستگاه سواری پژو، پیکان و ٢ دستگاه پراید در غرب استان تهران گفت: «این تصادف ساعت ١٦ سه شنبه، در کیلومتر ١٤ محور آزادراه تهران-قم اتفاق افتاده که خوشبختانه خسارت جانی به جای نگذاشته است.» علت تصادف، بی‌توجهی یکی از راننده‌های پراید به جلو بوده است.

تعیین علت مرگ پسر جوان در بازداشتگاه چالوس

دادستان شهرستان چالوس علت مرگ  پسر جوان در داخل بازداشتگاه را بازگو کرد. شهرام شیخ عباسی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چالوس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: بنا به گزارش پلیس آگاهی شهرستان نور دستور تحت نظر فردی به هویت ع – پ متولد ۱۳۷۱ ساکن مرزن‌آباد در پی حادثه تیر اندازی در آن منطقه به عنوان متهم جهت انجام تحقیقات  صادر شد. وی افزود: پس از بازداشت متهم، نامبرده حوالی ساعت ۸ صبح در داخل بازداشتگاه فوت می‌‌کند که بلافاصله پس از گزارش به مرجع قضایی، بازپرس دادسرا به همراه پزشکی قانونی و سایر اعضاء در محل حاضر و دستورات لازم  جهت تعیین علت مرگ و نحوه نگهداری متهم درتحت نظرگاه صادر می‌شود. شیخ عباسی گفت: پس از تحقیقات انجام گرفته از سوی پزشکی قانونی نتیجه اولیه حکایت از عارضه تشنج ناشی از تصادف متوفی و جراحات شدید وارده به سر نامبرده در یک ماه گذشته دارد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چالوس افزود: همچنین تحقیقات در این باره تا حصول نتیجه نهایی ادامه دارد.

واژگونی خودروی سمند 
پنج مصدوم برجا گذاشت

مسئول روابط عمومی اورژانس 115 چهارمحال و بختیاری گفت: واژگونی خودرو سمند در محور شهرکرد به اصفهان حوالی تونل رخ، پنج مصدوم برجای گذاشت. محسن ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این حادثه حوالی ساعت 21:13 دقیقه شب گذشته رخ داد. وی افزود: طی تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس 115 این حادثه گزارش شد که سریعا دو دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به محل حادثه اعزام شدند. ابراهیمی خاطرنشان‌کرد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی پس از حضور در محل حادثه اقدامات درمانی مناسب را برای مصدومان حادثه انجام دادند و آن‌ها را به بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر منتقل کردند.

افزایش ۱۵ درصدی 
مرگ ناشی از سوءمصرف موادمخدر

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از افزایش ۱۵.۵ درصدی مرگ‌ومیر ناشی از سومصرف موادمخدر در همدان خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی پزشکی قانونی همدان، علی‌احسان صالح اظهارداشت: در طول ۹ ماهه امسال ۶۹ مرد و چهار زن معتاد به مواد مخدر، به علت سوءمصرف جان خود را از دست دادند. وی اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز ۶۰ مرد و سه زن معتاد به موادمخدر، در اثر سومصرف جان باختند. صالح عنوان کرد: اعتیاد به مواد مخدر یک نوع بیماری است که بر اثر نا آگاهی و توسط خود شخص معتاد به وجود می‌آید و در اثر مصرف مواد مخدر مکانیزم‌های حیاتی بدن از تعادل طبیعی خارج می‌شود. وی یکی از عوامل موثر در مرگ معتادان را موادافزودنی غیرمجاز مورد استفاده در مواد مخدر دانست و گفت: گرایش مجدد معتادانی که قبلاً ترک کرده‌ بودند، عامل اصلی مرگ مصرف‌کنندگان موادافیونی به شمار می‌رود.

سانحه رانندگی در چین
 ۵۳ کشته و زخمی برجا گذاشت


بر اثر وقوع سانحه‌ رانندگی در جنوب چین دست‌کم ۵۳ نفر کشته و زخمی شدند. به گزارش ایسنا، در این حادثه رانندگی که در یکی از بزرگراه‌های گوانگ‌شی اتفاق افتاد، سه تن کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی و مصدوم شدند. در این حادثه که دیروز اتفاق افتاد یک دستگاه اتوبوس با یک کامیون برخورد کرد. طبق اعلام پلیس چین تمامی زخمی‌های این حادثه به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. به گزارش خبرگزاری شینهوا، بررسی جزئیات بیشتر این حادثه در دست انجام است. 
 

برچسب‌ها:

نظر شما