شناسهٔ خبر: 23622902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

هرمزگان استان پایلوت اقدام مشترک بازآفرینی محلات انتخاب شد

بندرعباس - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هرمزگان به عنوان استان پایلوت اقدام مشترک بازآفرینی محلات انتخاب شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ عشایری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هزار و ۳۴۴ محله در ۵۴۳ شهر کشور مورد مطالعات طرح بازآفرینی شهری قرار گرفتند و هشت شهر در هرمزگان نیز جزء جامعه هدف ما بوده‌اند.

وی توسعه خدمات عمومی و زیربنایی، نوسازی و بهسازی مسکن و ارتقای توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی را از اهداف طرح بازآفرینی شهری برشمرد و افزود: برای اجرای گام به گام این طرح به برنامه اقدام مشترک برای استان‌ها رسیدیم.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: با توجه به وسعت و جمعیت ساکن در محلات هدف هرمزگان، این استان به عنوان پایلوت اجرای طرح اقدام مشترک بازآفرینی محلات انتخاب شد و اقداماتی که در این استان اجرایی خواهد شد، به عنوان الگو در کشور مد نظر قرار می‌گیرد.

عشایری بیان داشت: این اقدام موجب تسریع در بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده در هرمزگان می‌شود.م

عاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این نشست، عنوان کرد: استان هرمزگان نقش مهمی در اقتصاد ملی دارد اما از سوی دیگر توسعه‌های نامتوازن در این استان موجب کاهش کیفیت زندگی در آن شده است.

وی ادامه داد: این امر موجب شد تا تدوین برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری جهت ساماندهی فضاهای شهری بندرعباس آغاز شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: تاثیر عوامل بیرونی برای ارتقای کیفیت زندگی در برنامه اقدام مشترک مورد توجه قرار گرفته است که نهادهای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در این زمینه نقش محوری دارند.

شکرچی‌زاده خاطرنشان کرد: در شهرهای بندری کشور به خصوص در بندرعباس با افت کیفیت زندگی مواجه هستیم که اجرای طرح اقدام مشترک بازآفرینی به بهبود این وضعیت کمک می‌کند.

وی اظهارداشت: اقدامات توسعه‌ای نامتوازن و ناپایدار این افت کیفیت زندگی در شهرهای بندری را رقم زده است و اقداماتی برای دستگاه‌های مختلف در برنامه اقدام مشترک تعریف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: پس از اخذ نظرات دستگاه‌های مختلف، طرح اقدام مشترک در ستاد ملی بازآفرینی مصوب و اجرای آن آغاز می‌شود.

نظر شما