شناسهٔ خبر: 23622464 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

هفته بيستم ليگ برتر؛

دوئل برانکو و کريمي در آزادي

صاحب‌خبر -

هفته بيستم ليگ برتر فوتبال کشور امروز و فردا با برگزاري 8 ديدار در شهرهاي مختلف آغاز مي‌شود.

پنج‌شنبه 28 دي

*تراکتورسازي تبريز - سايپا/ ساعت 14:30/ ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز

تراکتورسازي و سايپا در شرايطي به مصاف هم مي‌روند که وضعيت متفاوتي دارند. تبريزي‌ها از 19 بازي گذشته خود 21 امتياز گرفتند و در رده يازدهم حضور دارند اما سايپا با 28 امتياز در رده هفتم جدول جا خوش کرده است. اين در شرايطي است که تراکتورسازي براي اين بازي ديگر يحيي گل‌محمدي را در اختيار ندارد و مجتبي حسيني به صورت موقت روي نيمکت اين تيم است. حضور علي دايي روي نيمکت سايپا مي‌‌تواند بر جذابيت بازي اضافه کند. هر نتيجه‌اي جز پيروزي براي ميزبان خوب نيست و به همين دليل تراکتوري‌ها با تمام توان به ميدان مي‌آيند.

*ذوب‌آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان/ ساعت 15/ ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان

شاگردان قلعه‌نويي بعد از پيروزي در دربي اصفهان اين بار ميزبان تيم سخت‌کوش صنعت نفت هستند. صنعت نفت که با 25 امتياز در رده نهم جدول است کار بسيار دشواري در اصفهان دارد. در طرف مقابل هم ذوب‌آهن 29 امتيازي و رده چهارمي که در نيم‌فصل دوم کاملا متحول شده مي‌خواهد روند خوب خودش را ادامه بدهد.

*پارس جنوبي جم - استقلال خوزستان/ ساعت 15/ ورزشگاه تختي جم

جدال جنوبي‌هاي ليگ مي‌تواند در جم جدال جذابي شود. شاگردان تارتار که هنوز به فرم ايده‌ال نيم‌فصل اول نرسيده‌اند قصد دارند با پيروزي در اين ديدار خانگي هم جايگاه خودشان را در رده سوم استحکام ببخشند و هم نيم‌نگاهي هم به رده دوم جدول داشته باشند. پارس جنوبي با 32 امتياز در رده سوم و استقلال خوزستان با 17 امتياز در رده چهاردهم جدول حضور دارند.

*پرسپوليس تهران - گسترش فولاد تبريز/ ساعت 15:30/ ورزشگاه آزادي تهران

جذاب‌ترين و حساس‌ترين بازي هفته در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد؛ جايي که پرسپوليسِ صدرنشين پذيراي گسترش فولاد متحول شده است. شاگردان برانکو که در ديداري خانگي به مصاف حريف مي‌روند با 44 امتياز در صدر جدول حضور دارند و مي‌خواهند در اين ديدار به پيروزي برسند. مهمترين نکته ديدار بازگشت احمد نوراللهي به پرسپوليس در ليگ برتر است. نوراللهي بعد از پايان خدمت سربازي مي‌تواند پرسپوليس را در ليگ برتر همراهي کند. با توجه به محروميت محسن ربيع‌خواه و البته محروميت و مصدوميت کمال کاميابي‌نيا، نوراللهي به احتمال فراوان در ترکيب اصلي پرسپوليس حضور خواهد داشت.

در طرف مقابل اما گسترش فولاد که با فيروز کريمي به تيمي قدرتمند تبديل شده و با 27 امتياز در رده هشتم جدول حضور دارد، به حريفي سرسخت تبديل شده است که به راحتي در تهران باج نمي‌دهد. البته پرسپوليس هم در ورزشگاه آزادي تيمي قدرتمند است. به هرحال جدال برانکو و فيروز کريمي مي‌تواند به جذابيت‌هاي اين بازي اضافه کند.

در بازي هاي روز جمعه هم پديده و استقلال، فولاد و پيکان، نفت تهران و سياه جامگان و سپيدرود رشت وسياه جامگان به مصاف هم مي روند.

نظر شما