شناسهٔ خبر: 23607716 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته بیستم لیگ برتر؛ نگاه بالانشینان به گسترش/کار سخت استقلال در مشهد

تهران – ایرنا – تیم صدرنشین پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران درحالی میزبان گسترش فولادتبریز است که سایر تیم های مدعی و بالانشین به عملکرد خوب گسترش در این دیدار چشم دوخته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،در هفدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران که دو سوم مسابقات خود را طی کرده است پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی را با 11 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار دارد.
اکنون سایر مدعیان امیدوارند تا روند مناسب عملکرد شاگردان «فیروز کریمی» در گسترش همچنان ادامه یابد و این تیم بتواند با متوقف کردن صدرنشین، حساسیت را به لیگ بازگردانده و دیگر مدعیان صدرنشینی را امیدوارتر کند.
در زیر نگاهی داریم به دیدارهای ایستگاه بیستم لیگ برتر:
*پرسپولیس - گسترش
شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» با 44 امتیاز صدرنشین مطلق لیگ هستند و درصورت برتری در این دیدار خانگی که روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، می توانند به رویای قهرمانی زودهنگام نزدیک شوند.
پرسپولیس در این دیدار «کمال کامیابی نیا» و «محسن ربیع خواه» دو هافبک دفاعی خود را در اختیار ندارد و شاید این مساله تنها نگرانی هواداران این تیم باشد.
از سوی دیگر نباید از عملکرد خوب این روزهای گسترش تحت هدایت فیروز کریمی به راحتی عبور کرد، چراکه این تیم در هفته های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است.
*ذوب آهن – صنعت نفت آبادان
ذوب آهن در چهار دیدار خود موفق به کسب 10 امتیاز شده و پس از پیروزی مهم در شهرآورد اصفهان با 29 امتیاز به رتبه چهارم رسید.شاگردان «امیر قلعه نویی» در پی سه امتیاز دیدار خانگی با صنعت نفت هستند تا گام بزرگی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بردارند.
صنعت نفت نیز که از ابتدای فصل عملکرد ضعیفی در دیدارهای خارج از خانه داشته است، می خواهد به این روند پایان دهد.
*پارس جنوبی – استقلال خوزستان
تیم تازه وارد پارس جنوبی که تا چند هفته قبل رقابت نزدیکی با پرسپولیس داشت و حتی هفته ها با شگفتی سازی صدرنشین بود با روند نزولی روبرو شده و حالا با 32 امتیاز در جایگاه سوم است.
پارس جنوبی باید در این دیدار به پیروزی رسیده تا دوباره در قواره یک مدعی باشد.
با این حال نمی توان از یارگیری مناسب استقلال خوزستان در نیم فصل دوم غافل شد.این تیم که برای رهایی از جمع تییم های قعرنشین تلاش می کند، نیاز مبرمی به کسب امتیاز دارد.
*تراکتورسازی تبریز – سایپا
نماینده اول تبریز این روزها شرایط عجیبی دارد و بعد از علنی شدن اختلافات مدیریت باشگاه با «یحیی گل محمدی» و غیبت های وی در تمرینات تراکتورسازی، مشخص نیست این تیم آمادگی لازم را برای مقابله با تیم یکدست و منسجم سایپا را داشته باشد.
با رایزنی های انجام شده شاید تراکتورسازی بعد از این دیدار، «مصطفی دنیزلی» مربی کهنه کار ترکیه ای را روی نیمکت خود ببیند.
سایپا که هفته گذشته به طلسم گل نخوردن استقلال تهران پایان داد و یک امتیاز ارزشمند کسب کرد در صورت برتری در تبریز، گام مهمی به سوی بالای جدول برمی دارد.
*پدیده مشهد – استقلال تهران
پدیده که شروعی رویایی در ابتدای این فصل داشته است پس از کسر 6 امتیاز از سوی فیفا، روزهای پرفراز و نشیبی را طی می کند.
تیم تحت هدایت «رضا مهاجری» در بازی رفت، استقلال را در ورزشگاه آزادی با دو گل شکست داد و اکنون برتری در بازی برگشت نیز می تواند آنان را به شرایط خوب برساند.
با تمامی این تفاسیر، استقلال با هدایت «وینفرد شفر» تیم متفاوتی نشان می دهد که در فاز هجومی به گل می رسد و در دفاع نیز بسیار هماهنگ است.
وجود هافبک های تاثیرگذار و بازیکنان خوش تکنیک در دو تیم می تواند جدال پدیده و استقلال را به یکی از زیباترین دیدارهای هفته تبدیل کند.
*فولادخوزستان – پیکان
فولاد که سابقه دو قهرمانی در تاریخ لیگ برتر را در کارنامه دارد، اکنون تیم دوم جدول و 33 امتیازی است و با وجود میزبانی مقابل پیکان و کسب سه امتیاز می تواند همچنان پرسپولیس را تحت تاثیر قرار دهد.
فولاد هفته هاست که نباخته و از سوی دیگر پیکان تهران نیز هفت هفته است که رنگ برد را به خود ندیده و شاید یکی از این رکوردها در پایان این دیدار به پایان برسد.
*نفت تهران – مشکی پوشان
یکی از حساس ترین دیدارهای هفته بیستم بدون تردید رویارویی نفت و مشکی پوشان است که امید زیادی به کسب پیروزی برای رهایی از سقوط دارند.
نفت در دو دیداری که «هومن افاضلی» را به عنوان سرمربی در اختیار دارد موفق به کسب چهار امتیاز شده است تا بعد از تغییرات مدیریتی به روزهای خوب امیدوار شود.
شاگردان «رضا عنایتی» در تیم مشکی پوشان نیز به خوبی ارزش های این دیدار را می دانند، چراکه در صورت عدم کسب امتیاز شاید دیگر چندان شانسی برای بقا نداشته باشند.
*سپیدرود رشت - سپاهان اصفهان
سپیدرود رشت که پس از برکناری «علی نظرمحمدی» هنوز به شرایط خوب نرسیده است با سرمربیگری «علی کریمی» در دیداری دشوار میزبان سپاهان است.
«زلاتکو کرانچار» که سپاهان با تفکرات وی بدترین نتایج خود در تاریخ لیگ برتر را کسب کرده است به خوبی می داند در صورت باختن در رشت باید به فکر جدایی از جمع طلایی پوشان باشد.
**برنامه دیدارها بدین شرح است:
*پنجشنبه 28 دی ماه
تراکتورسازی تبریز – سایپا / ساعت 14:30
ذوب آهن اصفهان – صنعت نفت آبادان / ساعت 15
پارس جنوبی – استقلال خوزستان / ساعت 15
پرسپولیس – گسترش فولادتبریز / ساعت 15:30
*جمعه 29 دی ماه
پدیده مشهد – استقلال تهران / ساعت 15
فولاد خوزستان – پیکان / ساعت 15
نفت تهران – مشکی پوشان / ساعت 15
سپید رود رشت - سپاهان / ساعت 15
**جدول رده بندی:
1-پرسپولیس با 44 امتیاز
2-فولادخوزستان با 33 امتیاز
3-پارس جنوبی جم با 32 امتیاز
4-ذوب آهن اصفهان با 29 امتیاز
5-استقلال تهران با 28 امتیاز
6-پیکان با 28 امتیاز
7-سایپا با 28 امتیاز
8-گسترش فولاد با 27 امتیاز
9-صنعت نفت با 25 امتیاز
10-پدیده مشهد با 22 امتیاز
11-تراکتورسازی با 21 امتیاز
12-سپاهان اصفهان با 20 امتیاز
13-نفت تهران با 17 امتیاز
14-استقلال خوزستان با 17 امتیاز
15-سپیدرود رشت با 16 امتیاز
16-مشکی پوشان با 13 امتیاز
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**3783** 1701
خبرنگار: امیر میرزاییان* انتشار: حمید قدیمی

انتهای پیام /*

نظر شما