شناسهٔ خبر: 23621832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مانور طرح اضطراری در فرودگاه بین‌المللی قشم اجرا شد

قشم - ایرنا - مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم گفت: مانور طرح اضطراری با هدف آمادگی برای ارائه خدمات در شرایط احتمالی در این فرودگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجتبی شمس نژاد عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری مانور اضطراری فرودگاه قشم در جمع خبرنگاران افزود: این مانور یک روزه بر اساس الزام های قانونی و اجرای مانور طرح اضطراری دو‌سالانه فرودگاه‌های کشور روز چهارشنبه در قشم اجرا شد.
به گفته او، کاهش خسارت های مالی و جانی در زمان حوادث احتمالی مهم ترین دلیل برگزاری این مانور بود که با حضور نیروها از بخش های مختلف لشکری و کشوری در قشم برگزار شد.
مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم افزود: برای اجرای کامل این برنامه از مدیریت بحران فرمانداری، ناوتیپ ذوالفقار، دریابانی ، اورژانس، آتش نشانی شهری، هلال احمر ، سازمان بنادر و کشتیرانی و نیروهای فرودگاه قشم برای شرکت در این مانور که به صورت فرضی تعریف شده، دعوت بعمل آمده بود.
وی گفت: اجرای این مانور تمرینی برای اطمینان از وجود ارتباطات، هماهنگی و سازماندهی تمام بخش های درگیر، شناسایی نقاط قوت و ضعف، برنامه ریزی برای برطرف کردن کاستی ها و در نهایت رسیدن به آمادگی کامل با هدف ارائه خدمات مناسب در مواقع ضروری است.
شمس نژاد بیان داشت: شرکت هواپیمایی قشم ایر به صورت داوطلبانه با آمادگی برای درگیر شدن در این مانور، تجهیزات و نیروهای مورد نیاز این مانور را نیز در اختیار برگزارکنندگان این برنامه قرار داد و بصورت همزمان اجرای مانور عملیات اضطراری (ERP) آن شرکت نیز انجام شد.
به گفته وی، حوزه های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری شامل دفتر بررسی سوانح و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی، ارزیابی این مانور کامل را بعهده داشتند.
بنا به این گزارش، مانور کامل طرح اضطراری در فرودگاه بین المللی قشم عصر چهارشنبه با حضور نیروهای ذی ربط برگزار شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500
تنظیم و انتشار: حسین آزاد منجیری

انتهای پیام /*

نظر شما