شناسهٔ خبر: 23621209 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هرمزگانی‌های ۶۵۰ میلیون تومان یارانه کتاب گرفتند

R7720/P1486/S6,58/CT11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از تخصیص ۶۵۰ میلیون تومان یارانه خرید کتاب به پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، علیرضا درویش‌نژاد عصر امروز در نشست خبری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با اشاره به آغاز این نمایشگاه از یکم بهمن ماه، اظهار داشت: با یارانه تخصیص داده شده، کتاب‌ها در این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه 20 درصد از این تخفیف از سوی وزارت ارشاد و 10 درصد نیز از سوی ناشران اعمال می شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از دو میلیارد تومان فروش کتاب در نمایشگاه هرمزگان به فروش برسد که حدود 300 میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته است.

درویش‌نژاد از جمله ویژگی‌های مهم این دوره از نمایشگاه کتاب هرمزگان را اختصاص 70 غرفه به بخش کودک و نوجوان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به استقبال ناشران خارجی و داخلی برای شرکت در این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه کتاب امسال با حضور 600 ناشر و نمایندگی مطرح کشوری از جمله؛ نی، قطره و چشمه برگزار می‌شود که در بخش ناشران مستمر ٣٧٥، نمایندگی ١٧٢ و بین‌المللی ١١٤ ناشر حضور دارند.

درویش‌نژاد با اشاره به تخصیص 17 غرفه به نشریات و خبرگزاری‌های استانی در این نمایشگاه، اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روزهای یکم تا هفتم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار برگزار می‌شود.

درویش‌نژاد با بیان اینکه ٦٥ میلیون تومان یارانه به نمایشگاه کتاب سال‌جاری اختصاص یافته است، ادامه داد: ٣ درصد تخفیف که ٢ درصد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ١ درصد توسط ناشر به این دوره از نمایشگاه کتاب تعلق می‌گیرد.

این مقام مسئول قصه‌خوانی و شعرخوانی توسط شهرستان‌های مختلف، طنز، تجلیل از مولفین استانی، موسیقی، مد و لباس، آثار خوشنویسان، ایستگاه نقاشی ویژه کودک را از جمله بخش های جنبی این دوره از نمایشگاه کتاب هرمزگان عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما