شناسهٔ خبر: 23620728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از استان یزد

یزد- ایرنا - جشنواره غذای سالم در مرکز آموزشی فرهنگی سما در شهرستان تفت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تفت هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج تغذیه سالم، معرفی غذاهای سالم و ایمن، رعایت رژیم غذایی متناسب با شرایط سنی دانش آموزان و پرهیز از استفاده از غذاهای آماده و فریز شده است.
غذای سالم و ایمن از مواد اولیه سالم و ایمن است که نیازهای اساسی بدن به املاح، ویتامین ها و مواد مغذی را بدون تهدید به اضافه وزن و ایجاد بیماری فراهم می کند.
در جشنواره غذای سالم مرکز آموزشی فرهنگی سما تفت جمعی از خانواده های نوگلان و دانش آموزان پیش دبستانی با استفاده از مواد اولیه با کیفیت، اقدام به طبخ غذا، پیش غذا، دسر و ... نمودند که در داوری این غذاها علاوه بر طعم و مزه، سالم بودن آن غذا شامل میزان پایین نمک، شکر و روغن نیز مورد ارزیابی قرارگرفت.
***
700 کیلو گرم مواد غذایی فاسد توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت اردکان معدوم سازی شد .
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت و درمان اردکان ، معدوم سازی در راستای کنترل و نظارت واحد بهداشت محیط بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی،در این شهرستان انجام گرفت .
بدین منظور این مقدار مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته شامل عرقیجات گیاهی، پفک، بیسکویت، کنسرو ماهی و ... از یک انبار مخفی در شهرستان کشف که پس از انجام روند کار توسط بازرسین بهداشت محیط معدوم شد.
در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم، واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت وظیفه دارد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید به عمل آورده و ضمن آموزش متصدیان، در صورت وجود مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و قاچاق نسبت به جمع آوری و انهدام آن ها اقدام نماید.
بدیهی است با توجه به تعدد این مراکز، نظارت همشهریان عزیز و گزارش موارد به واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت می تواند در این راستا بسیار کمک کننده باشد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ خبرنگار: مژگان دشتی
***
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: در شبانه روز گذشته با تلاش ماموران مقدار 403 کیلوگرم تریاک در استان کشف شد.
به گزارش عصر روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدحسین ستوده نیا افزود: ماموران هنگام گشت زنی و کنترل جاده های استان ، یک دستگاه خودرو سواری را برای بازرسی متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو این مقدار تریاک کشف و 2 متهم نیز دستگیر شدند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد خاطر نشان کرد: قاچاقچیان با بارگیری و جاساز کردن این موادافیونی در خودرو قصد انتقال آن به شمال کشور را داشتند که توسط ماموران مبارزه با موادمخدر یزد دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.
در سال گذشته 27 تن و امسال تاکنون 17 تن انواع مواد مخدر در استان یزد کشف شده است .
یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده است تا راه های آن بعضا مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق و مواد مخدر قرار می گیرد.
7536/ 6197 دریافت کننده: کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح

انتهای پیام /*

نظر شما