شناسهٔ خبر: 23619488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پروژه مهر با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در گنبدکاووس اجرا می‌شود

R41471/P41362/S6,70/CT11

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ قرار است هر دستگاه اجرایی, برای اجرای پروژه مهر, یک مدرسه را قبول کرده و حمایت کنند, تا مشکلات ما کاهش یابد, آموزش و پرورش بستر همه فعالیت‌های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, فرج الله رزاقی ظهر امروز در همایش شوراهای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در دبیرستان علامه طباطبایی داشلی‌برون اظهار داشت: در حوزه نهضت سوادآموزی در سال جاری تحصیلی, یک هزارو 864 نفر بزرگسال و بازمانده از تحصیل جذب شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: در سال 95 تعداد 54 مصوبه در جلسات آموزش و پرورش مشخص شد که 85 درصد آنها عملیاتی شد و در سال جاری نیز تاکنون, 40 مصوبه مشخص شده که بیشتر آنها عملیاتی شده است.

رزاقی تصریح کرد: تبدیل فضاهای آموزشی به احسن در جهت تجاری‌سازی, یکی از مصوبات سال گذشته بود و قرار است انتفاع زمینی برای دایر شدن کانون بازنشستگان واگذار شود و مالکیت آن در اختیار آموزش و پرورش باشد تا مکانی برای بازنشستگان در جهت همفکری و مطالعاتی بازنشستگان فراهم شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: در سال جاری تحصیلی, برای تمرکز مدیریت و آموزش, 35 کلاس پیش‌دانشگاهی در سطح شهرستان در 6 نقطه تجمیع شدند.

رزاقی یادآور شد: در سال تحصیلی 98-97 قرار است هر دستگاه اجرایی, برای اجرای پروژه مهر, یک مدرسه را قبول کرده و حمایت کنند, تا مشکلات ما کاهش یابد, آموزش و پرورش بستر همه فعالیت‌های اجتماعی است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: با رایزنی‌های انجام شده, مدارس هیئت امنایی شهرستان گنبدکاووس از 5 مدرسه به 9 مدرسه افزایش یافت.

رزاقی اظهار کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش, مظهر تعلق, تصمیم‌گیری و عمل است و دانش‌آموزان, همکاران فرهنگی و والدین, 3 ضلع مثلثی هستند که تا فضا را پویا کرده و در تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: استان گلستان در سطح کشور, رتبه نخست جذب سوادآموزان را کسب کرد و گنبدکاووس نیز رتبه نخست جذب سوادآموزان در سطح استان را بدست آورد.

بیشتر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق مرزی گلستان جذب شدند

مسئول آموزش و پرورش عشایری و مرزی در داشلی‌برون گنبدکاووس نیز گفت: با پی‌گیری‌های انجام شده, 98 درصد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق مرزی استان گلستان جذب آموزش و پرورش شدند.

مصطفی جرجانی اظهار داشت: در منطقه مرزی داشلی‌برون, 4 هزار و 673 دانش آموز در 60 مدرسه و 226 کلاس درس در حال تحصیل هستند و 7 مدرسه در این حوزه قدیمی و فرسوده است.

مسئول آموزش و پرورش عشایری و مرزی در داشلی‌برون گنبدکاووس افزود: 210 فرهنگی در 3 دوره مشغول فعالیت هستند و 7 نفر در این منطقه نیز بازنشسته هستند و 21 درصد از روستاها از فضای آموزشی مناسبی برخوردار نیستند.

جرجانی تصریح کرد: فقر فرهنگی, فقر مالی و دور بودن فضاهای آموزشی به ویژه برای دختران, از علل مهم, ترک تحصیل دانش آموزان در این مناطق است, که به نظر می رسد با مستقل شدن این بخش, بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

مسئول نمایندگی آموزش و پرورش عشایری و مرزی داشلی‌برون تاکید کرد: آموزش و پرورش زیر بنا یک جامعه و کشور است و اگر جامعه را به درختی تشبیه کنیم, آموزش و پرورش ریشه این درخت خواهد بود.

وی اظهار کرد: مسئول آموزش و پرورش عشایری و مرزی در داشلی‌برون گنبدکاووس گفت: با پی‌گیری‌های انجام شده, 98 درصد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق مرزی استان گلستان جذب آموزش و پرورش شدند.

امام جمعه شهر اینچه‌برون هم در این همایش اظهار داشت: آموزش و پرورش, معدن علم است و علم یک امتیاز در امور معنوی است که انسان مکلف است در عبادات و معاملات آن را بشناسد تا به اخلاق محمدی(ص) برسد.

آخوند مدد هوشمند افزود: ما باید با علم دشمن‌شناسی, و وحدت کلمی کشور را از توطئه‌های دشمن حفظ کنیم و جوانان ما را به حیله‌های دشمن آشنا و آگاه کنیم.

انتهای پیام/ز

نظر شما