شناسهٔ خبر: 23618992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسایی 14 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

14 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است

صاحب‌خبر -

شناسایی 14 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری + فیلمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در فرایند یک سال و نیم از اجرای طرح کنترل و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در این استان، چهار هزار بیمار دیابتی شناسایی شدند که با احتساب این تعداد، بیماران شناسایی شده به 14 هزار نفر رسیده است.

دکتر فدایی در دومین همایش علمی "دیابت، رویکرد و کاربرد مدیریت خودمراقبتی" افزود: با شیوع بیماری دیابت، متاسفانه پیش بینی می شود بیماران دیابتی استان چهارمحال و بختیاری به بیش از 40 هزار نفر برسد.

وی گفت: عوارض خطرناک دیابت، شیوع بیماری و ضرورت افزایش آگاهی پزشکان و مراقبان سلامت در این حوزه، انگیزه برگزاری دومین همایش دیابت در سال جاری است.

در این همایش بیش از 500 نفر از پزشکان، پرستاران، کارشناسان علوم آزمایشگاهی، تغذیه و بهداشت حضور داشتند.

در این همایش دکتر میرحسینی فوق تخصص غدد، روش های دقیق تشخیص دیابت، نحوه کنترل و جدیدترین راهکارهای درمانی را برای حاضران تشریح کرد.

دکتر رستم پور شایع ترین نوع دیابت در کودکان را دیابت نوع یک اعلام کرد و گفت: افزایش وزن کودکان، بزرگترین تهدید برای ابتلای کودکان به دیابت نوع دو در دوران نوجوانی است.

وی افزود: والدین با یک آزمایش ساده و بدون هزینه از ابتلای کودک خود به دیابت مطلع شوند و از پیشروی آن جلوگیری کنند.

دکتر محمودنیاز فوق تخصص کلیه هم شایع ترین علت شیوع بیماری های حاد کلیوی را در دنیا دیابت دانست و گفت: تشخیص به موقع و جدی گرفتن درمان دیابت ضروری است که می تواند از ابتلا به بیماری های کلیوی و دیالیز پیشگیری و خانواده ها را از هزینه های سنگین این بیماری نجات دهد.

هم اکنون در 135 مرکز بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری تشخیص دیابت به صورت رایگان انجام می شود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1800621" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1996431/1800621?width=400&height=300"></script></div>
شناسایی 14 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری + فیلم شناسایی 14 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری + فیلم شناسایی 14 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری + فیلم شناسایی 14 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری + فیلم شناسایی 14 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری + فیلم شناسایی 14 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری + فیلم شناسایی 14 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری + فیلم شناسایی 14 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری + فیلم

نظر شما