شناسهٔ خبر: 23618852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقام اقتصادی تاجیک:

«دوشنبه» از مشارکت چین در توسعه طرح‌های اقتصادی استقبال می کند

رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان گفت: «دوشنبه» از مشارکت گسترده تجار چینی در توسعه پروژه های اقتصادی این کشور استقبال می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «شریف سعید» رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان با «سیون یان» مشاور تجاری و اقتصادی سفارت چین در دوشنبه دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان این ملاقات مسائل مربوط به تعمیق روابط میان محافل تجاری تاجیکستان و چین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین در این دیدار با ابراز رضایت از برگزاری نمایشگاه محصولات چینی تحت عنوان «تولید چین» در دسامبر سال گذشته میلادی در شهر دوشنبه اظهار داشتند که نمایشگاه مذکور فرصت های جدیدی را برای ایجاد تماس های مستقیم و ارتباطات میان تجار، نمایندگان صادراتی و وارداتی دو کشور فراهم کرده است.

شریف سعید در این دیدار افزود: دوشنبه آماده حضور و مشارکت سرمایه گذاران چینی در طرح های اولویت دار برای این کشور در عرصه های برق آبی، معادن، زیرساخت های صنعتی، صنایع، کشاورزی، حمل و نقل، ارتباطات، ساخت و ساز، تجارت، بانکداری، توسعه همکاری، تعاملات در زمینه سرمایه گذاری و همچنین بهداشت، صنعت داروسازی، آموزش و پرورش و گردشگری با استفاده گسترده از منطقه آزاد تجاری در قلمرو تاجیکستان می باشد.

مشاور تجاری و اقتصادی سفارت چین در دوشنبه به نوبه خود آمادگی طرف چینی جهت ارائه کمک در برقراری روابط میان محافل تجاری دو کشور را اعلام داشت.

وی همچنین گفت: در نمایشگاه آتی که قرار است در تاریخ 5 الی 10 نوامبر سال جاری در شهر شانگهای چین تحت عنوان «نمایشگاه بین المللی وارداتی چین» برگزار شود تجار تاجیکی امکان منحصر به فردی را برای معرفی محصولات صادراتی از نظر اکولوژیک سازگار خود به دست می آورند.

این مقام چینی افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای مختلف جهان تمایل شرکت در این نمایشگاه را ابراز داشته اند که تنها از کشور فرانسه حدود 500 شرکت خواستار ثبت نام و حضور در این نمایشگاه را داشته است.

 رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان ادامه داد: این نهاد تاجیکی در چارچوب اختیارات خود حداکثر تلاش برای مشارکت محافل تجاری این کشور در این نمایشگاه را صورت خواهد داد.

انتهای پیام/.

نظر شما