شناسهٔ خبر: 23618257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

امروز در ساختمان پاستور چه خبر بود؟

رئیس دفتر رئیس جمهور: رئیس جمهور در نشست هیئت دولت از اعضای کابینه خواست برنامه های خود را هر چه سریع تر عملیاتی کنند .

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، واعظی در حاشیه نشست دولت گفت: آقای روحانی در نشست هیئت دولت به حوادث تلخ ماه‌ های اخیر اشاره و بر اجرای برنامه هایی برای تقویت روحیه امید و نشاط در بین مردم به ویژه جوانان تاکید کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: رئیس جمهور به زودی در خصوص برنامه های دولت با مردم سخن خواهد گفت.
محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در گفتگو با خبرنگاران درخصوص محتوای جلسه هیأت دولت افزود: در ابتدای جلسه، رئیس جمهور مطالبی را از وزرا خواستند ازجمله اینکه باید تلاش کنیم آنچه را که اعضای کابینه در برنامه های خود دارند زودتر عملیاتی کنند، همچنین سفرهایی که اعضای کابینه به شهرستان ها دارند زودتر انجام شود.
وی با اشاره به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال دهه فجر باید دهه فجر متفاوتی باشد به گونه ای که مسئولان کشور از عملکرد و برنامه هایشان برای مردم بگویند و آنچه آقای رئیس جمهور تاکید داشتند تلاش برای ایجاد روحیه امید و نشاط بین مردم است.
واعظی ادامه داد: متاسفانه در ماه های اخیر حوادثی از جمله زلزله و حادثه سانچی باعث همدردی مردم با یکدیگر شد، اما در کنار این باید برنامه های مختلفی برای جوان ها و مردم به منظور امیدآفرینی داشته باشیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: اعضای کابینه خواستند که این برنامه ها برای شوق و نشاط را رئیس جمهور با مردم در میان بگذارد به همین خاطر اواسط هفته آینده رئیس جهمور با مردم صحبت خواهد کرد.
وی درباره سیاست های دولت درخصوص اشتغال گفت: باید اشتغال روستایی تقویت، و خانه هایی که استحکام ندارد، به نوعی بازسازی شود و همچنین در زمان کوتاه در کسب و کارهای خرد اشتغال به وجود آید.
واعظی ادامه داد: دستورهایی به وزیر ورزش داده شد تا در شهرستان ها و جاهای مختلف مردم بتوانند از ورزش همگانی استفاده کنند، لذا آنچه تاکید داشتیم این است که باید روحیه نشاط را بالا ببریم.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: همچنین رئیس جمهور از رئیس صدا و سیما خواستند که فعالیت های کل کشور در این زمینه بیشتر بازگو شود.
وی موضوع دیگر مورد بحث در هیأت دولت را بحث فضای مجازی عنوان کرد و گفت:  امروز در دنیا فضای مجازی در خدمت اشتغال و اقتصاد قرار گرفته است و اکنون اقتصاد دیجیتال نقش بسیار بالایی در وضع رفاه مردم دارد، بر این اساس امروز دکتر فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گزارش های خوبی از برنامه های آینده این شورا برای اشتغال ارائه کرد.
واعظی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر دستور فیلترینگ تلگرام ازجانب رئیس جهور افزود: طبیعی است که این امر در شورای عالی امنیت ملی بحث و تصمیم گرفته شد.
 
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکرات کشورهای اروپایی در مورد بحث موشکی و خارج از برجام گفت: این را بارها اعلام کرده ایم آنچه مربوط به توان دفاعی کشور است قابل مذاکره نیست، نه اینکه ما مذاکره نمی کنیم هیچ کشوری مذاکره نمی کند، اما آنچه معمولا با کشورهای دوست و کشورهای اروپایی در گذشته هم مطرح کردیم درباره سلاح های کشتار جمعی است و اینگونه هم نیست که فقط آنها مطرح کنند، ما هم درخصوص حقوق بشر و درمورد دخالت های آنها بحث هایی را مطرح کرده ایم.
 
وزیر ارتباطات هم از تصمیم مهم دولت برای رونق بخشیدن به کسب و کارهای نوین خبر داد . آذری جهرمی همچنین بر ضرورت تقویت و ارتقاء پیام رسان های داخلی تاکید کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت تصمیم گرفت هر نوع شکایتی که دستگاههای دولتی از کسب و کارهای نوپا دارند  قبل از طرح در مراجع قضایی ابتدا در کمیته ای به مسئولیت معاونت حقوقی رییس جمهور  بررسی و بعد به مراجع قضایی ارجاع شود.
محمد جواد آذری جهرمی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت : در این کمیته  نمایندگان وزارت ارتباطات ، وزارت تعاون و معاونت علمی ریاست جمهوری حضور دارند که تضمینی برای رفع موانع کسب و کارهای نوپاست.
 
وزیر ارتباطات افزود : شبکه ملی اطلاعات شامل سه بخش است ، ابتدا زیرساخت که ایجاد آن وظیفه وزارت ارتباطات است و دو بخش دیگر آن خدمات و محتواست که با موافقت رییس جمهور قرار شد پانصد میلیارد تومان در دو سال برای توسعه خدمات به کسب و کارهای نوپایی که در این عرصه فعالیت دارند ، تزریق شود.
وی افزود : همچنین بنا شد سند استراتژی ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال تا یک ماه آینده در وزارت ارتباطات تنظیم و  به دولت پیشنهاد شود و تا شش ماه آینده سند توسعه اقتصاد دیجیتال به تصویب برسد.
 
وزیر دادگستری هم درباره قانون تعزیرات گفت : برخی احکام در این زمینه قدیمی است و باید اصلاح شود .
وزیر دادگستری از برنامه ریزی تعزیرات برای تنظیم بازار پایان سال خبر داد.
سیدعلیرضا آوایی پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برای تنظیم بازار در ماه های پایانی سال همکاران ما در دو بخش بازرسی وزارت صمت  و تعزیرات پیگیر کارها هستند.
وی گفت : در حال حاضر هم همکاران در این دو بخش مشغول کار هستند اما در مقاطعی مثل ایام عید تیم های بازرسی فعال تر می شوند و برنامه ریزی ها هم برای تنظیم بازار در ایام انتهای سال آغاز شده است.
وزیر دادگستری تاکید کرد : امیدواریم با نظارت و رسیدگی به وضع بازار هم به کسبه ظلم نشود و هم مردم از خدمات و برخوردهای تعزیرات راضی باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما