شناسهٔ خبر: 23618171 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیخ الازهر: ما به دست خود، شکست مان در برابر رژیم صهیونیستی را رقم زدیم

تهران-ایرنا- «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر در سخنانی در «کنفرانس جهانی الازهر برای یاری رساندن به قدس»، با بیان اینکه ما به دست خود، شکست مان در برابر رژیم صهیونیستی را رقم زدیم، خواست که سال 2018 میلادی به سال حمایت مادی، معنوی، فرهنگی و مطبوعاتی از قدس شریف اختصاص داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، احمد طیب در جلسه افتتاحیه این کنفرانس جهانی افزود: من ایمان دارم که این رژیم صهیونیستی نبود که در سال های 1948یا 1967 یا جنگ های دیگر ما را شکست داد، بلکه این خود ما بودیم که شکست مان را رقم زدیم؛ زیرا در حساب و کتابهایمان کوتاهی و اشتباه کردیم.
طیب گفت: ما خواهان صلح هستیم اما باید قدرتی داشته باشیم که با آن در دشمن رعب ایجاد کنیم و او را به خاک بزنیم تا در حساب و کتاب هایش بازنگری کند و قبل از اینکه بخواهد دیگران را ناچیز بشمرد و طغیانگری کند، هزار بار درباره عواقبش فکر کند.
این شخصیت دینی مصری ادامه داد: صلح مبتنی بر عدل و احترام و پایبندی به حقوقی است که قابل خرید و فروش و معامله کردن، نیست. صلح، ذلت، خواری تسلیم شدن و خدشه وارد کردن به خاک وطن یا مقدسات را نمی پذیرد. این صلح با قدرت علم و اقتصاد است که می تواند محقق شود. حال اگر دشمنی میان ما زندگی می کند که تنها زبان زور می فهمد، بنابراین سخن گفتن به زبانی غیر از این زبان برای ما ننگ است.
وی ادامه داد: ما در برابر خداوند و تاریخ هیچ عذری به دلیل ضعیف و خواری مان در برابر دشمن صهیونیستی نداریم؛ چرا که اگر بخواهیم، می توانیم تمام منابع قدرت و منابع مادی و انسانی را (علیه دشمن) در اختیار بگیریم.
شیخ الازهر تاکید کرد: شمارش معکوس تجزیه منطقه و تکه تکه شدن آن و تعیین رژیم صهیونیستی به عنوان پلیس در سراسر منطقه و تحمیل خواسته هایش آغاز شده است. در آن صورت منطقه کاری جز اطلاعت و تسلیم در برابرش ندارد.
وی توضیخ داد: رسانه های ما درباره قدس تاکنون ضعیف عمل کرده اند. ما برای مقابله با تصمیم ظالمانه رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، باید دیدگاه عربی و اسلامی جدید و قاطعی درباره هویت عربی قدس و حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی اتخاذ کنیم.
شیخ الازهر با انتقاد از کتاب های آموزشی و تربیتی در مدارس، گفت: بخش آموزشی در روشنگری و آگاه سازی میلیون ها جوان عرب و مسلمان درباره جایگاه قدس و مسئله فلسطین ناتوان بوده و خوب عمل نکرده است.
شیخ الازهر تاکید کرد: قدس نخستین قبله مسلمانان است. ما باید روش های مبارزه با رژیم صهیونیستی (اسرائیل) را تغییر دهیم. کنفرانس امروز ما بار دیگر زنگ خطر را در قبال اقدامات صهیونیست ها علیه قدس با حمایت نهادهای بین المللی به صدا در می آورد. هر اشغالگری به سمت نابودی و زوال حرکت می کند و تنها گذران زمان برای از بین بردن این اشغالگری وحشیانه علیه ملت فلسطین کافی است. تاریخ به ما نشان می دهد که اشغالگران هر چقدر هم که قدرتمند باشند در کشورهای عربی به سرنوشت نابودی دچار می شوند. ما باید در برابر اقدامات بیهوده و ددمنشانه صهیونیست ها در قرن 21 که مورد حمایت سیاست های بین المللی است، بایستیم.
وی در پایان پیشنهاد داد که سال 2018 به سال شناسایی و معرفی بیشتر قدس شریف و حمایت مادی و معنوی و فرهنگی و مطبوعاتی از این مکان مقدس اختصاص داده شود.
اولین نشست کنفرانس جهانی یاری رساندن به قدس، امروز (چهارشنبه) با حضور86 کشور برگزار شد. این نشست که تا فردا (پنجشنبه) ادامه دارد، در مرکز کنفرانس های الازهر در شهر «نصر» مصر برگزار شده است.
خاورم**9329** 1064 مترجم: ندا بهبودی*

انتهای پیام /*

نظر شما