شناسهٔ خبر: 23617990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور رئیس جمهوری: ساختمانی که با مقررات ملی ساختمان ساخته شود، امن و پایدار است

تهران - ایرنا - مشاور رئیس جمهوری گفت: زلزله استان کرمانشاه نشان داد هر ساختمانی که با رعایت مقررات ملی ساختمان ساخته شده، امن و پایدار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اکبر ترکان روز چهارشنبه در همایش ملی نگهداری از ساختمان ها در برابر حریق با نگاهی به حادثه پلاسکو افزود: ساخت خانه های کیفی در سال های اخیر دستاور بزرگی است تا جان و مال مردم در برابر زلزله بیش از پیش حفظ شود.
وی با اشاره به اهمیت رعایت مبحث ملی مقررات ساختمان در حوزه ساخت و ساز کشور بیان کرد: بدون شک هر ساختمانی با رعایت این مقررات ساخته شود اگر به مساله نگهداری آن توجه نشود به سرعت فرسوده و خسارت خواهد دید.
مشاور رئیس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری بر نگهداری مناسب ساختمانها طبق مبحث 22 مقررات ملی ساختمان تاکید کرد و گفت: اجرای مبحث 22 می تواند به ایجاد اشتغال در این بخش کمک کند و هر ساختمانی با مدیریت مناسبی نگهداری و اداره می شود.
ترکان تصریح کرد: نگهداری ساختمان از طراحی آن بسیار مهم است، لذا با رعایت مبحث ملی مقررات ساختمان در حوزه ساخت و ساز و نگهداری ساختمان ها شاهد تحولات بزرگی در این بخش خواهیم بود.
وی با بیان اینکه اگر به مساله نگهداری ساختمان پلاسکو توجه می شد، شاهد ریزش این ساختمان بزرگ نبودیم، گفت: وجود مواد آتش زا و کابل های متعدد در طبقات این ساختمان سبب شده هرگونه تلاش برای خاموش کردن آن موثر واقع نشود.
مشاور رئیس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری همچنین با اشاره به اهمیت نوسازی بافت های فرسوده شهری، گفت: نوسازی بافت های فرسوده در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته تا به تدریج با نوسازی محلات فرسوده شرایط زیستی مناسبی برای ساکنین در این محلات فراهم شود.
وی با اشاره به زلزله استان کرمانشاه بیان کرد: در زلزله استان کرمانشاه مشخص شد که ساختمانهایی که جوشکاری و مصالح آن خوب بودند در برابر زلزله مقاوم بودند و هر ساختمانی که جوشکاری آن مناسب انجام نشده بود، خسارت بیشتری دیده بود.
وی خواستار تهیه شناسانامه فنی برای ساختمانها شد و گفت: تهیه شناسامه فنی ساختمان تمام زوایای ساخت ساختمان را مشخص می کند، زیرا پس از اینکه عملیات ساخت به پایان رسید کسی از درون آن اطلاع کافی ندارد و شناسنامه فنی در این زمینه به ما کمک زیادی می کند.
به گزارش ایرنا، همایش ملی نگهداری از ساختمان ها در برابر حریق با نگاهی به حادثه پلاسکو با حضور دست اندرکاران ساخت و ساز کشور روزهای 27 و 28 دیماه در تهران در حال برگزاری است.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108**6075
خبرنگار: ایرج منصوری** انتشار: زهرا هجینی نژاد

انتهای پیام /*

نظر شما