شناسهٔ خبر: 23617652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی گنیجنه بی نظیر از تاریخ و تمدن است

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: استان و ارومیه گنجینه ای عظیم از فرهنگ و تاریخ است که بخشی از زوایای آن ناشناخته مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی شهریاری ظهر چهارشنبه در جریان دیدار با مدیرکل موزه های کشور با اشاره به تاریخ و تمدن ارومیه افزود: پس از انقلاب به دلیل جنگ تحمیلی و مسائل مرتبط با آن،‌صدمات زیادی در حوزه فرهنگی متحمل شده ایم با این حال به مرور رویکرد مسئولین کشور به این سمت گرایش یافته و هم اکنون یکی از اولویت ها و دغدغه های دولت دوازدهم مباحث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه این استان و به خصوص شهر ارومیه گنجینه ای عظیم از فرهنگ و تاریخ است که برای خیلی ها ناشناخته مانده است عنوان کرد: اعتقاد دارم ارومیه می تواند به یکی از شهرهای موزه ای کشور تبدیل شود.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پیشینه تاریخی و فرهنگی هر کشوری جزو صحنه های درخشان و از افتخارات ملی آن کشور است و باید حفظ و به نسل های آینده انتقال داده شود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به درخواست میراث فرهنگی برای ایجاد موزه منطقه ای در اراضی لشکر ۶۴ اظهارداشت: از طرح های ساماندهی اراضی لشگر ۶۴ ارومیه استقبال می کنیم.

وی اضافه کرد: بهتر است هرچه زودتر کار مطالعه و طراحی فضاهای فرهنگی و سایت موزه در این مکان شروع شود و ما نیز به نوبه خود مساعدتهای لازم را برای عملیاتی شدن آن و تحقق این طرح بزرگ انجام خواهیم داد.

شهریاری با بیان اینکه تاریخ ایران نشان می دهد، این مرزو بوم جزو اولین تمدن های تاریخی دنیا است اضافه کرد: تجمیع موزه ها در شهر ارومیه و افزایش تعداد اشیا و آثار تاریخی می تواند زمینه ساز استقبال مردم از موزه ها باشد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود ازانتقال بافت تاریخی زمینهای خیابان ارتش در ارومیه به سازمان میراث فرهنگی استن خبر داد و گفت: ضرورت دارد سازمان میراث فرهنگی با ارائه طرح ویژه و خاص فضای مناسبی برای مردم شهر و گردشگران داخلی و خارجی در این محوطه تاریخی طراحی و اجرا کند.

نظر شما