شناسهٔ خبر: 23616500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تاکید روایات به اقامه نماز باران

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: نماز باران یکی از نماز های مستحبی بسیار مهم در تاریخ اسلام است که مورد تاکید انبیاه الهی بود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: با توجه به رویات و احدایت در دین اسلام می دانیم که هر جا درمانده باشیم می توانیم با تمسک به درگاه الهی گره از مشکلات را بگشایم.

 

وی افزود: امسال نیز با کمبود بارندگی مواجه هستیم که باید دست نیاز به درگاه بی نیاز بلند کرده و طلب باران کنیم.

 

این مسئول کودکان را مقرب ترین مخلوقات در روز زمین عنوان کرد و گفت: امکان ندارد دعای کودکان بی تنیجه باشد و خداوند برا معصومیت و دل پاک آنها ارزش بسیاری قائل است.

 

بیگی خاطرنشان کرد: می توانیم با هماهنگ کردن مدارس زمینه اقامه نماز باران را در مدارس ابتدایی فراهم کنیم که بدون شک شاهد نزول برکات آسمانی پس از آن خواهیم بود.

 

وی با گریزی به تاریخ اسلام گفت: نماز باران علاوه بر زمان پیامبر اکرم(ص) در زمان امامت امام رضا(ع) نیز بارها اقامه شد که مردم شاهد نزول باران در آن روزها بودند.

 

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت ب کانون های فرهنگی و هنری مساجد اذربایجان غربی اضافه کرد: علاوه بر کودکان اگر ما هم با دلی شکسته که مطمعن است خداوند دعایش را بی اثر نخواهد گذاشت، دست به درگاه الهی بلند کنیم شاهد نزول برکت آسمانی در شهر خود خواهیم بود.

 

گفتنی است، تا امروز(26دی) که آخرین روزهای ماه را پشت سر می گذاریم هیچ برف و بارانی از آسمان نازل نشده و زمین همچنان تشنه است و دریاچه بی جان ارومیه در حال جان دادن.

 

نظر شما