شناسهٔ خبر: 23616329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی پروژه های راه سازی در نظرآباد

خبرگزاری صداوسیما

استاندار البرز به همراه اعضای شورای فنی استان البرز از پروژه های در حال ساخت اداره راه و شهرسازی در نظرآباد بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مدیر کل راه و شهر سازی استان البرز در حاشیه این بازدید گفت: ایجاد ارتباط بین دو شهرک صنعتی اشتهارد و نظرآباد یکی از عوامل مهم ایجاد کمربندی اشتهارد_نجم آباد_ آبیک محسوب می شود و بر این اساس با توجه به نیاز، این پروژه اواخر دهه ۷۰ کلنگ زنی شده است.

تقی رضایی گفت: قطعه اول به طول ۲۳ کیلومتر به بهره برداری رسیده و هزینه انجام شده برای این محور تا کنون ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان صرف راه اندازی قطعه دوم به طول ۶ کیلومتر شده از طرفی قطعه سوم این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر و  با مشکلات تملک مواجه است.

این مسئول اضافه کرد: اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان برای تقاطع غیر همسطح جاده اشتهار به نجم آباد اتصالی به اتوبان کرج -قزوین  با بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی صرف شده است و امید است تا سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

رضایی افزود: برای ساخت و تکمیل جاده اشتهار به نجم آباد و نظرآباد اعتبار بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که  از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری  بود که  از این میزان ۳۲ میلیارد تومان در سال های قبل تخصیص پیدا کرده است و طی سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان و در سال جاری ۱۹ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

رضایی در ادامه با اشاره به پروژه مسیر آبیک ،نظرآباد به  چرمشهر به طول ۱۵۸ کیلومتر که ۵۵ کیلومتر از این مسیر در محدوده استان البرز قرار گرفته است، گفت:  این پروژه برای تسهیل در تردد آسان و به عنوان جاده کمربندی بین استان های تهران ،البرز و قزوین پیش بینی شده که کار ساخت آن به قرار گاه خاتم النبیا واگذار شده است.

مدیر کل راه و شهر سازی در پایان خاطر نشان کرد: چهار عوارضی و سه پلیس راه در این مسیر پیش بینی شده است

این پروژه در حال حاضر از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار است که به احتمال زیاد اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد.

نظر شما