شناسهٔ خبر: 23615826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کرم الدین رضازاده در کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی:

کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی فرصت مناسبی برای حل متحدان اسلامی است

خبرگزاری شبستان: عضو پارلمان افغانستان با تاکید بر اتحاد مسلمانان در حل چالشهای کشورهای اسلامی گفت:‌ کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی فرصت مناسبی برای حل متحدان اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، کرم الدین رضازاده، عضو پارلمان افغانستان در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو همکاری اسلامی گفت: حامل بهترین احترامات از اعضای شورای ملی و مردم مسلمان افغانستان خدمت شما و جمهوری اسلامی ایران هستم. نشست پارلمانهای کشورهای اسلامی در وضعیتی برگزار می شود که امتهای اسلامی گرفتار جنگ و ناامنی و فقر و بحرانهای اقتصادی هستند که این موضوع از اهمیت ویژه ای برای مسلمانان برخوردار است.

 

وی افزود: کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی فرصت مناسبی برای تدوین استراتژی حل مشکلات متحدان اسلامی است.

 

عضو پارلمان افغانستان تصریح کرد: افغانستان در دفاع از ارتش های ملی سالها در مقابل تروریست جنگیده است و همه روزه دهها تن از فرزندان خود را در این راه از دست می دهند و اقتصاد این کشور از رشد باز مانده و بیکاری و فقر دانگیر این کشور است.

 

وی تصریح کرد: در حالیکه افغانستان بهترین موقعیت را در میان کشورهای اسلامی دارد و زمینه مناسبی برای ترانزیت کشورهای اسلامی دارد و این ویژگی می تواند از طریق سازمان همکاریهای اسلامی بهتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی بخش بزرگی از جهان اسلام را به خود اختصاص داده اند گفت: بزرگترین و مهمترین منبع انرژی در جهان در میان کشورهای اسلامی است و دیگران بیشترین بهره را از این منابع می برند در حالیکه مردم این کشورها با گرسنگی دست به گریبان هستند.

 

عضو پارلمان افغانستان با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان موضوع اول جهان اسلام تصریح کرد: امروز این موضوع از اولویتهای جهان اسلام است و قاصدین اراضی فلسطین فرصت کرده اند تا دامنه تجاوزات خود را گسترش دهند تا جاییکه امریکا نیز بدون رعایت چارچوبهای بین المللی در این تجاوزات صحه می گذارد.

 

این مقام افغانی ادامه داد: تصمیم امریکا برای نامگذاری قبله مسلمانان به نام پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیست با نارضایتی مردم جهان مواجه شد و قلب مسلمانان را جریحه دار کرد.

 

نظر شما