شناسهٔ خبر: 23614566 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

رییس هیات پارلمانی افغانستان: مساله فلسطین از مسائل اعتقادی کشورهای اسلامی است

رییس هیات پارلمانی افغانستان با اشاره به اینکه تصمیم آمریکا در مساله قدس از سوی سازمان ملل هم محکوم شناخته شد، گفت: مساله فلسطین از جمله مسائل اعتقادی کشورهای اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد طیب اعطا رییس هیات پارلمانی افغانستان طی سخنانی در سیزدهمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: کشورهای مسلمان گرفتار انواع چالش‌های زندگی، جنگ، بیکاری، فقر و مشکلات محیط زیستی هستند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که امیدوارم این کنفرانس فرصت مناسبی برای تبادل نظر و تدوین استراتژی‌های موجود در جهان اسلام به ویژه مسائل اساسی آن باشد.

رییس هیات پارلمانی افغانستان همچنین بیان کرد: کشور افغانستان با مردم مسلمان و متدین خود سال‌هاست که در دفاع از ارزش‌های ملی در برابر متجاوزان می‌جنگد و همه روزه ده‌ها تن از فرزندان خود را در اثر جنگ‌های مداوم از دست می‌دهد.

وی تصریح کرد: این کشور بهترین موقعیت را در قاره آسیا داشت و زمینه‌های مناسب ترانزیت و کالا را برای کشورهای منطقه فراهم می‌سازد.

طیب اعطا در ادامه با اشاره به اینکه مساله فلسطین از جمله مسائل اعتقادی کشورهای اسلامی است، گفت: اسرائیل دامنه تجاوزات خود را به بیت‌المقدس بیشتر می‌کند و همه می‌دانیم که در مورد مناقشه‌های فلسطین و اسرائیل بارها سازمان ملل تصمیماتی را گرفته اما عملیاتی نشده است.

رییس هیات پارلمانی افغانستان در پایان با اشاره به اقدام آمریکا در مورد قدس اظهار کرد: تصمیمی که آمریکا در مساله قدس گرفت، احساسات مسلمانان را برانگیخت و البته سازمان ملل هم این تصمیم را محکوم کرد.

انتهای پیام

نظر شما