شناسهٔ خبر: 23609994 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقاد ترکيه از بدعهدي هاي آمريکا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما،وزير امور خارجه ترکيه با انتقاد از بد عهدي آمريکايي‌ها گفت: آمريکا به قول هايي که به ترکيه داده بود، پايبند نمانده است.
به گزارش پايگاه اينترنتي تلويزيون تي آر تي ترکيه، مولود چاووش اوغلو که در ونکوور کانادا بسر مي برد، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اينکه پيشتر از مقامات آمريکا خواسته بود، اگر يگان هاي مدافع خلق( ي پ گ) را متحد راهبردي خود نمي دانند و فقط به منظور مبارزه با (‌ گروه وهابي صهيونيستي) داعش با اين گروه همکاري مي کنند، بايدبه حمايت از «ي پ گ» پايان دهند و سلاح هاي تحويل داده شده به اين گروه را جمع آوري کنند، گفت: آنان وعده داده بودند که شماره سريال سلاح هايي که به اين گروه تحويل داده شده است نيز مشخص و سپس اين سلاح ها جمع آوري خواهد شد اما ما دلايل زيادي براي ترديد درباره وعده هاي آنان داريم.
وي افزود: آمريکا به قولي که درباره منبج داده بود، عمل نکرد و در رقه نيز به قول هايي که به ما و کشورهاي اروپاي غربي داده بود،‌پايبند نماند.
چاووش اوغلو با اشاره به اينکه در حاشيه نشست ونکوور با جيمز ماتيس وزير دفاع آمريکا نيز درباره مسئله سوريه و موضوع تشکيل احتمالي نيروهاي امنيت مرزي در شمال اين کشور و عمليات احتمالي ترکيه در عفرين گفتگو کرده است، افزود:‌ ماتيس به ما گفت که به خبرهايي که درباره تشکيل نيروي امنيت مرزي در سوريه منتشر مي شود، اعتماد نکنيد. وي تاکيد کرد که موضوع را شخصا دنبال مي کند.
وزير امور خارجه ترکيه گفت: جيمز ماتيس شخصي است که ترکيه را دوست دارد و اهميت کشور ما را درک مي کند. من به وي اين موضوع را گوشزد کردم که اگر چنين نيرويي در سوريه تشکيل شود، روابط آمريکا و ترکيه به صورت غير قابل بازگشت زيان خواهد ديد.

نظر شما