شناسهٔ خبر: 23609883 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد

خویشتن‌داری پلیس در اغتشاشات اخیر/ عدم استفاده از سلاح جنگی در برخورد با اغتشاشگران

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در اغتشاشات به همکاران خود گفتم خویشتن‌داری کنید و در برخوردهای خود سلاح جنگی به کار نبرید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزای فارس، سردار حسین اشتری در همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی به اغتشاشات اخیر اشاره و اظهار کرد: در اغتشاشات به همکاران خود گفتم خویشتن‌داری کنند و از افراد کادر و افراد آموزش دیده استفاده کنند، سلاح جنگی به کار نبرید و هر که را که تخریب کرد در صحنه با اشراف اطلاعاتی دستگیر کنید.

وی گفت: با اشراف اطلاعاتی یکسری دستگیر شدند، یکسری تعهد دادند آزاد شدند تا به کلانتری بیایند و هر روز اعلام حضور کنند تا ما فکر کنیم و بدانیم چه باید کنیم.

این مقام ارشد نیروی انتظامی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر اقتدار پلیس کامل بود، فرماندهان ما واقعاً خوب کار انجام دادند و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود که در روز یکشنبه توفیق شرفیابی به ایشان را داشتم چندین بار از پلیس تشکر کردند.

سردار اشتری در ادامه سخنان خود گام‌های رسیدن به تمدن اسلامی را برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی گام‌های رسیدن به تمدن اسلامی هستند.

وی با بیان این مطلب که هر کشوری تمدنی دارد، گفت: باید تمدن بدون وابستگی باشد و کپی‌برداری نباشد؛ کشور ما هم تمدن اسلامی و هم تمدن ایرانی دارد و تمدن اسلامی تمدنی است که مبتنی بر فرهنگ اسلامی و در برگیرنده مذاهب مختلف اسلامی باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اعلام این مطلب که هم‌اکنون ما در مرحله دولت اسلامی هستیم، تصریح کرد: خصوصیات دولت، جامعه و محیط فراملی در افق تمدن نوین اسلامی باید دولتی اسلامی، انقلابی، عدالت محور، پرچمدار علم‌ معناگرایی و جامعه‌ای متدین باشد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در همایش مجالس اسلامی پرداخت و اظهارداشت: ایشان در بحث علم و پیشرفت آن مطالب زیادی فرمودند و گفتند ما یک عقب‌افتادگی در بحث‌های علمی داریم و کشورهای دیگر پیشرفت‌های خوبی داشتند؛ ما باید به مرحله‌ای برسیم که از نظر علمی سرامد باشیم؛ البته پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما از آن خوب استفاده نکردیم.

وی در خصوص نقش نیروی انتظامی در تمدن نوین اسلامی اظهارداشت: باید نیروی انتظامی ما هم پیش‌رونده و هم پیش‌برنده باشد؛ این عبارت را در سال 1375 حضرت آقا فرمودند.

سردار اشتری ادامه داد: اگر بخواهیم پلیسی در تراز جمهوری اسلامی و تمدن اسلامی داشته باشیم در مرحله اول باید خودمان را به قابلیت‌ها برسانیم؛  ناجا باید مقتدر، قدرتمند و گسترش‌یافته، مومن، منسجم، پرچمدار عدالت، مهربان، محبوب و پاسخگو باشد.

وی افزود: ناجا هم خودش را باید آماده کند و هم دیگران را کمک کند تا به این مرحله برسند و این کار به یاری خداوند و عنایات خاص آقا امام زمان و مقام معظم رهبری شدنی است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: ما در خیلی از مراحل تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز هستیم مثل حوزه‌های مأموریتی.

وی افزود: ما با چشم‌اندازی که برای ناجا و معماری آینده داریم باید این مراحل را گام به گام طی کنیم و با نگاه به آن افق خودمان را مطابقت دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اینکه نیروی انتظامی باید یک سازمان انقلابی، مسلمان، متدین و جهانی باشد پرداخت و گفت: باید اقتدار ناجا توام با عدالت بوده و در پیشرفت‌ها باید پیش‌رونده باشد.

وی به شرافیابی اخیر خود خدمت مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: ایشان فرمودند نیروی انتظامی نه به عقب برگشته و نه ایستایی دارد بلکه رو به رشد است، رشدی که باید سرعت بگیرد.

سردار اشتری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: ما در این خصوص چند وظیفه مشخص کردیم، یکی اینکه تمام سازوکارهایمان به اقتصاد مقاومتی کمک کنیم و از تولید داخل استفاده کنیم مگر اینکه وجود نداشته باشد و نیاز داشته باشیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: باید برای کسانی که می‌خواهند کار تولیدی انجام دهند، کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند امنیت‌شان را تأمین کنیم.

وی در خصوص اتفاقات اخیر گفت: در اتفاقات اخیر اغتشاشات و توطئه‌ای که بود و فتنه‌ای که انجام شد در این بین نیروی انتظامی برگرفته از تدابیر رهبری، اقتداری توام با مهربانی و رأفت داشت. 

وی به محبوبیت ناجا پرداخت و گفت: امروز به لطف الهی ناجا در بین مسئولین، مردم، خانواده‌های معظم شهدا محبوبیت ویژه‌ای یافته که لطف الهی است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ما در اغتشاشات اخیر به تدابیر حضرت آقا عمل کردیم.

وی به تماس رئیس جمهور و همچنین صحبت‌های اردوغان در خصوص عملکرد پلیس ایران گفت: من به رئیس جمهور نیز عرض کردم که ما سعی کردیم تدبیری را که آقا سال‌های گذشته فرموده بودند پیاده کنیم و از تدابیر ایشان تبعیت کردیم.

برچسب‌ها:

نظر شما