شناسهٔ خبر: 23605228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

میز خبر

صاحب‌خبر -

معاون اول رئیس‌جمهوری مطرح کرد: لزوم افزایش بودجه و اعتبارات بخش پژوهش و تحقیق کشور
ایسنا| اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش‌های ارایه‌شده از عملکرد پارک فناوری پردیس در‌ سال 95، اقدامات انجام‌شده و دستاوردهای حاصله را رضایت‌بخش و امیدوار‌کننده توصیف و از پویایی و عملکرد پارک فناوری پردیس قدردانی کرد. جهانگیری با اشاره به حضور و شرکت خود در مراسم جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که روز دوشنبه برگزار شد و مطالبه محققان و پژوهشگران برای افزایش بودجه تحقیقات و پژوهش، بر اهمیت حوزه تحقیق و پژوهش تأکید کرد و ضرورت افزایش بودجه و اعتبارات بخش پژوهش و تحقیق در کشور را یادآور شد. او همچنین درخصوص برنامه توسعه شعب و اعضای غیرمستقر پارک فناوری پردیس (شبکه نوآوری تهران) بر ضرورت سیاست‌گذاری و تعیین سازوکاری روشن و دقیق جهت هماهنگی اعضای غیرمستقر پارک با دستگاه‌های مرتبط و نحوه ارتباط و تعامل آنان با بازار و بخش صنعت تأکید کرد.

وزیر اطلاعات: انرژی کشور نباید صرف دامن زدن به اختلاف‌های درونی شود
ایرنا| سیدمحمود علوی با اشاره به مسائل پیش آمده در هفته‌های گذشته در کشور افزود: انرژی کشور را نباید صرف دامن زدن به اختلاف‌های درونی کرد، زیرا موجب تحقق اهداف دشمنان خواهد شد. نارضایتی‌ها و مسائلی را که موجب بروز چنین حوادثی در کشور می‌شود باید علاج کرد. دامن نزدن به مسائل اختلاف‌آفرین در کشور که موجب سودجویی دشمنان برای ایجاد ناامنی می‌شود و تقویت وحدت در تمامی ابعاد ضرورتی انکار‌ناپذیر است. وزیر اطلاعات همچنین پیروزی‌های جمهوری اسلامی را در منطقه با رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تدابیر و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها موجب سرشکستگی دشمنان اعلام کرد و بروز حوادث هفته‌های گذشته را زمینه‌ساز شادمانی آنان خواند. گرچه اصل این حادثه به کشور لطمه زد اما مهار این حوادث که دشمنان به آن دل بسته بودند، موجب اقتدار نظام اسلامی شد و با وحدت و عملکرد خوب دستگاه‌ها و همکاری مردم فهیم موفقیت‌های خوبی به دست آمد. علوی علت پیروزی و پیدایش انقلاب اسلامی در ایران را اجرای فرامین الهی و احکام اسلام و سیره ائمه معصومین برشمرد و یادآورشد: قرارگرفتن در جایگاه گره‌گشایی از کار مردم نشانگر لطف خداوند است و شکر این نعمت را باید با خدمتگزاری بیشتر و بی‌منت بجا آورد.

سخنگوی وزارت کشور: ادعای تخلف انتخاباتی رئیسی کذب بود
خبرآنلاین| سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور با توجه به صحبت‌های آقای رئیسی در مورد تخلف کمبود توزیع تعرفه در شعب در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در آن مقطع به شکل‌های مختلف و به صورت دقیق با نگاه فنی و کارشناسی موضوع تعرفه‌ها و ساعت اخذ رأی بررسی شد و مشکلی وجود نداشت. ولی اگر ما بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که مثلا قبل از انتخابات، از افرادی که می‌خواهند در انتخابات مشارکت کنند و رأی دهند، ثبت‌نام شود؛ دست وزارت کشور یا برگزار‌کننده انتخابات را کاملا باز می‌گذارد که با دقت حداکثری نزدیک 100‌درصد بتواند پیش‌بینی کند که در روز برگزاری انتخابات در هر حوزه انتخابیه، در هر شعبه اخذ رأی چند نفر مراجعه می‌کنند و حتی می‌تواند این را در حد زمان‌بندی ساعات روز برنامه‌ریزی کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: منصفانه نیست بگوییم منشور حقوق شهروندی تبلیغات انتخاباتی بوده است
لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان این‌که برای اجرای منشور حقوق شهروندی با موانع زیادی روبه‌رو بوده‌ایم، تصریح کرد: دولت به صورت مصمم پیگیر اجرای منشور حقوق شهروندی است، منصفانه نیست بگوییم منشور حقوق شهروندی تبلیغات انتخاباتی بوده، دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارایه گزارش اجرای حقوق شهروندی هستند. آقای رئیس‌جمهوری تأکید کردند که اگر ‌سال دیگر سراغ مردم رفتم باید بتوانم بگویم این ۱۰ کار جدی را در این زمینه انجام دادم. بنابراین منصفانه نیست بگوییم صرفا تبلیغاتی بوده است. حداقل من از نزدیک می‌بینم عتاب و خطاب ایشان در کابینه خیلی جدی است و با توجه به دستورهای پیاپی ایشان، این اهتمام در همه وزرا و مسئولان دیده می‌شود. ارزش کار ما این است که بتوانیم حتی به میزان یک درجه رضایتمندی مردم را بیشتر کنیم و اگر نتوانیم کشور را این‌گونه به پیش ببریم چه خوشحالی از قبول این سمت‌ها خواهیم داشت. برخی مشکلات ساختاری و ریشه‌ای کشور باعث شده که بسیاری از مسئولان با موانع زیادی برای اجرای اهداف و برنامه‌های خود روبه‌رو باشند و این مسأله را نباید به حساب نبود اهتمام جدی از سوی مسئولان تلقی کرد.

نظر شما