شناسهٔ خبر: 23602040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

3 تا 5 بهمن‌ماه

نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه در تبریز برگزار می‌شود

نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه با هدف ترویج موسیقی فاخر، حماسی و صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل برگزار می شود تا فرصتی برای بروز و ظهور استعدادهای نو فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسفندیار قره‌باغی‌ دبیر نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه اظهار داشت: این جشنواره با هدف به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش‌های مقاومت در جامعه، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی و توجه هرچه بیشتر جوانان به مضامین دفاع مقدس، ایثار، شهادت، مقاومت، استکبارستیزی، مدافعان حرم، بیداری اسلامی و شناسایی استعدادهای جوان جهت صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه برگزار می‌شود.

وی، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، ایجاد بستر مناسب برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی در زمینه موسیقی حماسی، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش گفتمان فرهنگی بین شهروندان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

دبیر نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این جشنواره در دو بخش گروه‌ نوازی و آثار تولیدی برگزار می‌شود که بخش گروه‌ نوازی در پنج شاخه شامل، موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی آذربایجانی، موسیقی عاشیقی، آواز جمعی و موسیقی روز برگزار شده و در بخش آثار تولیدی با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

قره‌باغی با اعلام اینکه این جشنواره با گستره ی استانی برگزار خواهد شد، اعلام کرد: در بخش گروه نوازی تاکنون 22 گروه برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده اند که پس از بازبینی و اجرا در صحنه ، گروههای منتخب توسط هیئت داوران  انتخاب و موفق به دریافت جایزه نقدی خواهند شد.

‌وی از ارسال 51 اثر در بخش آثار تولیدی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: این آثار بازشنوایی خواهند شد و منتخبین توسط هیئت داوران معرفی خواهند شد.

رئیس انجمن موسیقی استان و دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه نیز با اشاره به استفاده از تجربیات و راهنمایی های استاد اسفندیار قره باغی که با عنوان صدای انقلاب از ایشان یاد می‌شود، اظهار کرد: کارهای مقدماتی این جشنواره از مرداد ماه ٩٦ شروع شده و هدف از برگزاری جشنواره این است که از هنرمندانی که سالیان سال در حوزه موسیقی با محوریت «استکبارستیزی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و از این قبیل آثار» کارهای تولیدی کرده‌اند، دعوت شود تا به نوعی فرصت بروز و حضور هنر این عزیزان هم فراهم شود.

شاهرخ پناهی‌فرد در ادامه بیان کرد: آثار تولیدی با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت اما کارهایی که نو و مختص جشنواره باشند از نظر هیئت داوران ارزشمندتر خواهد بود.

وی در خصوص گاهشمار نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه خاطرنشان کرد: این رویداد هنری با ریتم حماسی طی روزهای 3 تا 5 بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی تالار استاد اقبال آذر واقع در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار خواهد شد و در پنجمین روز از بهمن ماه به کار خود پایان خواهد داد.

دبیر اجرایی این جشنواره در پایان یادآور شد: نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه توسط انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا، صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، موسسه بین المللی الف و سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ذ

نظر شما