شناسهٔ خبر: 23601393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

ضعف نظارتی در ساخت و سازهای یاسوج محسوس است

نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر یاسوج یک روزه ساخته نشده است و ضعف نظارتی در ساخت و سازها محسوس است و نظارت ویژه را طلب می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد علی علیمردانی سه شنبه، 26 دی ماه در نشست فنی استان افزود: یک ساختمان 10طبقه یک چادر نیست که یک ساعته ساخته شود و چه دلیلی دارد که اجرای چنین پروژه هایی مورد نظارت کامل قرار نگیرد.

وی بر تحقق برنامه های اجرایی در حوزه نظارت و برخورد با تخلفات ساخت و سازها تاکید و بیان کرد: ما راه حل عملی برای رفع مشکلات می خواهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت در حوزه های مختلف برای تکمیل پل سوم بشار خبر داد و خاطرنشان کرد: با تکمیل فاز اول این پروژه، هدفگذاری برای اجرای اتصال پل سوم بشار به مسیر پلیس راه "یاسوج به شیراز" انجام خواهد شد. مطالعات اتصال پل سوم به پلیس راه یاسوج به شیراز در دست اقدام است.

علیمردانی تصریح کرد: در  پروژه راهسازی در یکی از محورهای استان، معارضاتی وجود دارد که تامین اعتبار برای پرداخت هزینه زمین های منطقه هدف و رفع معارض ضروری است.

وی با اشاره به اجرای قطعه سوم جاده یاسوج به شیراز ادامه داد: اقدامات لازم در این راستا و تعیین تکلیف پیمانکار انجام خواهد شد.

همچنین "عزیز فَیلی"، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ساخت و سازهای بی رویه به شهر یاسوج لطمه می زند. در بروز مشکلات و تخلفات حوزه ساخت و سازها،  همه دستگاه های متولی مقصرند و بازنگری در طرح جامع شهر و کنترل و نظارت بر ساخت و سازها ضروری است.

فیلی با بیان اینکه افتتاح هرچه سریعتر بیمارستان ۲۷۴ تخت خوابی یاسوج با در نظر گرفتن تکمیل و تجهیز در کمترین زمان ضروری است، تصریح کرد: ‌در همین راستا مکاتباتی با متولیان کشوری انجام شد و مقرر گردید که محل پد هلیکوپتر تبدیل به پارکینگ شود. همچنین پد هلیکوپتر در بالای پارکینگ قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر اتصال پل سوم بشار به پلیس راه یاسوج به شیراز پس از تکمیل فاز اول و برقراری ترافیک عبوری بر روی پل تاکید و تصریح کرد: راه و شهرسازی نسبت به برنامه ریزی صحیح و رفع موانع برای جلوگیری از گره های ترافیکی بعد از افتتاح فاز اول پل اقدام کند.

فیلی با اشاره به قطعه سوم جاده یاسوج به شیراز و تعطیلی دو ساله پروژه اضافه کرد: با توجه به دریافت 1000 تن قیر توسط پیمان کار، راه و شهرسازی نسبت به بررسی لازم برای میزان مطالبات این پیمان کار اقدام کرده و اقدامات اعلام شده در شورا را اجرایی کند.

شاهرخ کناری، فرماندار شهرستان بویراحمد هم در این نشست گفت: شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به محل نمایش شو تبدیل شده است.

وی افزود: اگر در این شورا، تصویر، فیلم و "شو" نگاه کنیم و برویم، تاثیر گذار نیست و باید نسبت به برخورد با دستگاه های متخلف در حوزه عدم نظارت و رعایت قوانین ساخت و سازها اقدام شود.

کناری بر فعالیت بهتر دستگاه های متولی و جدیت در تحقق الزامات قانونی و استاندارد سازی تاکید و بیان کرد: عمده موارد مطرح شده و تخلفات ساخت و سازها مربوط به شهر یاسوج است و جدیت برای جلوگیری از این تخلفات ضروری است.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: شهر یاسوج مرکز استان است و باید برای رفع مشکلات بخش های مختلف از جمله ساخت و سازهای آن به نحو بهتری اقدام شود.

کناری از عزم جدی فرمانداری بویراحمد برای برخورد با تخلفات خبر داد و اضافه کرد: هرجایی که اقدام و برخورد فرمانداری نیاز باشد ورود خواهیم کرد.  

به گزارش ایسنا، سید انتظام سهمگین، مدیریت نظام فنی و اجرایی و دبیر شورای فنی استان در نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد  با نشان دادن اسلایدها و تصاویری از وضعیت بد ساخت و سازها در این استان گفت: اصول ایمنی و فنی در بعضی از ساخت و سازهای استان رعایت نمی‌شود و همانطوری که در تصاویر دیده می‌شود، بتن‌ها اصولی بکار گرفته نشده و اصول ساختمان سازی را رعایت نکرده‌اند و تنها با گذاشتن چند آجر و سنگ روی هم دل‌شان خوش است که ساختمان قشنگ و خوشگلی را ساخته‌اند.

سهمگین، راه و شهرسازی و شهرداری یاسوج را مقصر دانست .

 علی محمد علیمردانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به صحبت های سهمگین گفت: یاسوج، یک شبه و یک روزه ساخته نشده است، ساختمان چادر نیست که یک شبه بتوان آن را بسازند. شما ۱۰سال در سازمان نظام مهندسی مسئولیت داشتید و تاکنون کجا بودید؟ تازه معترض شدید، چگونه الان معترض شدید ؟ 

علیمردانی در ادامه افزود: هم اکنون همه آنهایی که معترض هستند، در گذشته مسئولیت داشتند، این شهر دیگر از دست رفته است و باید ببینیم چرا قبلاً معترض نبودند؟ اگر قانون را اجرا کنیم، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.  شما به مدت ۱۰سال رئیس سازمان نظام مهندسی استان بوده اید و باید مشکلات و خرابکاری‌ها را برطرف می‌کردید؟ تمام خرابکاری‌های صورت گرفته استان را در آوردم و  دارم درست می‌کنم.

به گزارش ایسنا، سیدمهدی تقوی، بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست حضور داشت و نظاره گر این بحث ها بود.
انتهای پیام

نظر شما