شناسهٔ خبر: 23600885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روحانی: ایران اجازه نمی‌دهد مردم قطر تحت فشارهای ناحق قرار بگیرند

R1011173/P31462/S1,13/CT12

رئیس‌جمهور در دیدار با رئیس مجلس قطر گفت: ایران اجازه نمی‌دهد مردم قطر تحت فشارهای ناحق قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با "احمد بن عبدالله بن زید آل محمود" رئیس مجلس قطر دیدار کرد.

روحانی در این دیدار گفت: ایران و قطر همواره در طول تاریخ دو کشور دوست و برادر بوده و در سختی‌ها و شادمانی‌ها، اخوت و برادری را نسبت به یکدیگر ثابت کردند.

وی تأکید کرد: معتقدیم هرگونه اعمال فشار به دولت و ملت قطر غیرقابل قبول است و اگر کشورهای منطقه به‌ویژه همسایگان با هم اختلافی دارند، تنها باید این اختلافات با گفتگو حل‌وفصل شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همکاری‌ها و روابط همه‌جانبه با قطر است، افزود: ایران آماده هرگونه همکاری با دولت و ملت قطر بوده و اجازه نمی‌دهد مردم مسلمان این کشور تحت فشارهای ناحق و غیرعادلانه قرار بگیرند.

احمد بن عبدالله بن زید آل محمود رئیس مجلس قطر نیز در این دیدار، با تقدیر از مواضع و حمایت‌های مؤثر جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت قطر به‌ویژه در شرایط اخیر، گفت: خوشحالیم که روابط تهران ــ دوحه براساس محبت، دوستی، برادری و حسن همجواری برقرار است و باید تلاش کنیم تا مناسبات فی‌مابین در این راستا هرچه بیشتر گسترش پیدا کند.

رئیس مجلس قطر با بیان اینکه "معتقدیم مشکلات باید براساس گفتگو، تفاهم و دوستی حل‌وفصل شوند"، خاطرنشان کرد: امروز قطر به‌واسطه کمک‌ها و حمایت‌های دوستان خود به‌ویژه ایران، محکم‌تر از گذشته در برابر بدخواهی‌ها و توطئه‌ها ایستاده است.

انتهای پیام/*

نظر شما