شناسهٔ خبر: 23598419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

در نشست مشترك معاونان و مديران ارشد وزارت آموزش‌و‌پرورش و سازمان صداوسيما

بطحايی: نيازمند حمايت جدی رسانه ملي براي كاهش آسيب‌های اجتماعی هستيم

تهران (پانا) - وزير آموزش‌و‌پرورش در ديدار با رئيس سازمان صدا و سيما بر لزوم همكاری بيشتر ميان این سازمان و وزارت آموزش‌و‌پرورش تاكيد كرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش در نشست مشترك معاونان و مدیران ارشد سازمان صداوسیما و وزارت آموزش‌وپرورش درباره همراهی موثر رسانه ملی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در زمینه كاهش آسیب‌های اجتماعی در كشور همچنان نیازمند حمایت جدی رسانه ملی هستیم و خوشبختانه با همكاری شبكه دو سیما و فضاسازی‌های روانی و فرهنگی در كشور، فاصله آموزش‌وپرورش با جامعه كمتر شده و مقبولیت آن نیز افزایش پیدا كرده است.

وی اجرای سند تحول بنیادین را یكی از وظایف اصلی و مهم این وزارتخانه عنوان كرد و افزود: وظیفه اصلی آموزش‌وپرورش، انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل نوجوان و جوان كشور است و ما با توجه به شرایط سخت و پیچیده فرهنگی، كار دشواری پیش رو داریم و به شدت به كمك رسانه ملی نیازمندیم.

بطحایی با اشاره به وجود 120 هزار مدرسه در كشور، 520 هزار كلاس درس و قریب به یك‌میلیون نیروی انسانی شاغل در وزارت آموزش‌وپرورش افزود: ما و همه همكارانمان در وزارت آموزش‌وپرورش در تلاش هستیم تا مشكلاتمان كمتر شود و بر همین اساس از رسانه ملی درخواست می‌كنیم تا ما را در این مسیر یاری كند.

وزیر آموزش‌وپرورش که در ادامه به تأكیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف اجرای سند 2030 اشاره و تأكید كرد: برخی عنوان كردند كه بعضی از ابعاد سند 2030 در برخی از مدارس كشور در حال اجراست و بلافاصله این موضوع را با جدیت دنبال كردیم كه چنین اتفاقی در سیستم آموزش‌وپرورش كشور نیفتد.

عبدالعی علی‌عسكری، رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این نشست گفت: قرارگاه معلم و مدرسه با حضور معاونت های صدا، سیما و فضای مجازی در رسانه ملی تشكیل شده است که در این زمینه نیز وزارت آموزش و پرورش باید نقش‌آفرینی كند.

علی‌عسگری با اشاره به اهمیت افزایش سرمایه اجتماعی تصریح كرد: قطعاً در این زمینه همكاری مشترك سازمان صداوسیما و وزارت آموزش و پرورش بسیار موثر خواهد بود و در این مسیر شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی در همه استان های كشور بلندگوی آموزش و پرورش خواهند بود تا با همكاری یكدیگر كار درخوری انجام دهیم.

رئیس رسانه ملی با تأكید بر اهمیت هم‌افزایی بین رسانه ملی و وزارت آموزش‌وپرورش برای تعالی فرهنگ كشور خاطرنشان كرد: در این باره لازم است تا آموزش‌وپرورش با تمامی ظرفیت‌های موجود وارد عمل شود چرا كه توفیقات این هم‌افزایی، عاید ملت و كشور می‌شود.

علی‌عسكری در این دیدار به تلاش رسانه ملی برای افزایش بهره‌وری نظام آموزش و پرورش كشور اشاره كرد و گفت: رسانه ملی با موضوعات مختلفی در جامعه سروكار دارد اما پرداختن به موضوع آموزش‌وپرورش كه مسئولیت تربیت و پرورش بخش بسیار مهمی از جامعه را بر عهده دارد از اولویت‌های رسانه ملی است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اجرای طرح تكریم علم و احترام به دانش آموزان در رسانه ملی گفت: شبكه دو سیما مسئولیت مستقیم اجرای این طرح را برعهده دارد اما در سایر شبكه‌ها نیز به این موضوع پرداخته خواهد شد و بر همین اساس كمیته دائمی میان رسانه ملی و وزارت آموزش‌وپرورش برای برنامه‌سازی و ساخت سریال‌های آموزشی و متنوع می تواند بسیار راهگشا باشد.

علی‌عسكری با تاکید بر هجمه رسانه‌های غربی علیه بنیان‌های فكری و فرهنگی كشور تصریح كرد: با وجود تلاش‌های دشمن برای انفعال رسانه ملی در برابر ماهواره‌ها و فضای مجازی، صداوسیما همچنان باقدرت به كار خود ادامه می‌دهد و روز به روز برتوفیقات آن افزوده می شود.

رئیس رسانه ملی، معلمان را اسوه‌ و الگوی جامعه توصیف و تاكید كرد: از شخص وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم تا فهرستی از معلمان نمونه و برجسته كشور در استان‌های مختلف را به ما معرفی كند تا با دعوت آن‌ها در برنامه های مختلف و تاثیر گذار، هم قدردان آن ها باشیم و هم سبك زندگی شان را به مخاطب معرفی كنیم.

اهمیت حضور معلمان و دانش آموزان در فضای مجازی، بخش دیگری از سخنان علی عسكری بود كه وی در این باره تأكید كرد: رسانه ملی آمادگی دارد تا با مهیاكردن زیرساخت‌های شبكه اجتماعی مناسب، فضای امن و مطمئنی برای حضور معلمان و دانش آموزان و ارائه آموزش‌های مجازی به آن‌ها فراهم كند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تشكیل هیئت های اندیشه‌ورز در شبكه های مختلف سیما گفت: ما از حضور نماینده ویژه آموزش و پرورش در هر یك از این هیئت های اندیشه ورز استقبال می كنیم و آن را یك فرصت برای فرهنگ كشور می‌دانیم.

در این نشست تنی چند از معاونان و مدیران ارشد وزارت آموزش و پروش و سازمان صدا و سیما نظرات و دیدگاه‌های خود را برای افزایش همكاری ها و تعامل بیشتر ارائه كردند.

نظر شما