شناسهٔ خبر: 23598070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شروع به کار بزرگترین مجتمع پرورش قارچ در جنوب شرق کشور + گزارش

خبرگزاری صداوسیما

بزرگترین مجتمع پرورش قارچ خوراکی جنوب شرق کشور در شهرستان زهک آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز سیستان و بلوچستان ،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زهک با بیان این خبر، گفت :این مجتمع که به همت یک کار آفرین راه اندازی شده است ،توان تولید ۳۵۰ تن قارچ را در سال دارد.
امیری افزود: هم اکنون این مجتمع می تواند سالانه 175 تن قارچ تولید کند که با حمایت جهاد کشاورزی و ارائه تسهیلات به این کارآفرین، قرار است توان تولیدش به 350 تن برسد.
کار آفرین و مدیر این واحد تولیدی هم گفت: برای احداث این مجموعه که 5 هزار متر مربع زیربنا دارد، یک میلیارد و صد میلیون تومان هزینه شده است که 470 میلیون تومان آن دریافت وام از بانک کشاورزی بوده است.
سیستانی افزود:با توجه به کیفیت خوب قارچ تولیدی در این کارگاه، امکان صادرات این مجصول به کشور همسایه افغانستان نیز وجود دارد.
وی گفت:در این مجتمع ۳۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۰ نفر هم بصورت غیر مستقیم مشغول به کار هستد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1798576" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1994706/1798576?width=400&height=300"></script></div>
شروع به کار بزرگترین مجتمع پرورش قارچ در جنوب شرق کشور + گزارش شروع به کار بزرگترین مجتمع پرورش قارچ در جنوب شرق کشور + گزارش شروع به کار بزرگترین مجتمع پرورش قارچ در جنوب شرق کشور + گزارش

نظر شما